Michaela Galambošová / /
Skvelá správa pre pacientov bojujúcich s depresiou.

Je to skvelá nielen pre ľudí trpiacich depresiou. Klinická štúdia totiž potvrdila, že horčík výrazne zlepšuje príznaky tohto ochorenia. Ak aj vy strácate pevnú pôdu pod nohami, vadí vám táto nekonečná zima, ranné vstávanie a dlhé zimné večery, skúste si nasadiť horčík. Tento prvok je naozaj dobrým pomocníkom pre naše zdravie. Zmierňuje úzkosť, napätie, stavy smútku a je skvelou prevenciou voči infarktu. Okrem toho nedávna štúdia dokázala, že v boji proti depresii prináša naozaj výborné výsledky.

Tí, ktorí bojujú so svojimi vlastnými démonmi, by vedeli rozprávať o prebdených nociach, neustálom strachu a bláznivých myšlienkach, ktoré sa im neustále honia hlavou. Niekedy však aj nasadenie liečby v podobe tabletky magnézia (horčíka) môže priniesť úľavu, o ktorej ste ani nesnívali. A to mnohým ľuďom môže dodať nádej v lepšie dni.

Magnézium je nevyhnutné pre správnu funkciu mozgu, preto sa odporúča aj ako doplnok výživy pri liečbe epilepsie a iných poruchách nervovej sústavy. Ak máte problémy s vysokým tlakom, tabletka magnézia vám ho môže pomôcť udržať v medziach normy. Taktiež je skvelým pomocníkom pri kŕčoch. Pacienti trpiaci depresiou však vedia, že to, čo v živote najviac potrebujú, je úľava od neustáleho utrpenia.

Stres nám odčerpáva zásoby magnézia z tela

Photo by Gabriel Matula on Unsplash

Pijete kávu alebo alkohol? Tak vedzte, že i tieto dve veci môžu za to, že vám z tela mizne horčík. Rovnako aj stres a nevyvážená strava sa môžu postarať o jeho znížené množstvo v našom tele. Straty si môžete doplniť napríklad konzumáciou mandlí, tekvicových semiačok, tmavej čokolády či kešu orieškov, alebo takisto aj magnéziom v tabletách.

Avšak nie je tableta ako tableta. Z 250 mg tablety horčíka môže telo absorbovať len 6 mg. Ak si dáte horčík v podobe magnéziumcitrátu, absorbujete 16 percent horčíka, avšak vedľajším neželaným účinkom môže byť hnačka. Preto je na konzumáciu najlepší chlorid horečnatý, MgCl2, ktorý sa používa aj v klinických štúdiách.

Doplnok výživy, ktorý spraví naozaj veľa

pixabay.com

Štúdia, ktorá trvala 7 týždňov a ktorej sa zúčastnilo 126 pacientov trpiacich depresiou, prišla k jednoznačným záverom. Príznaky depresie sa u pacientov výrazne znížili a väčšina z nich pociťovala celkovú úľavu.  Skóre depresie sa znížilo o 6 bodov, čím sa pacienti trpiaci depresiou presunuli zo škály strednej depresie do miernej až minimálnej. A to je informácia, ktorá rozhodne stojí za to.

Preto aj vy, ak sa necítite dobre a máte pocit, že vám život uniká pomedzi prsty, skúste si nasadiť magnézium. Uvidíte, že toho dokáže oveľa viac, než by ste čakali.

Pozri aj: Tetanický syndróm: choroba mladých 21. storočia spôsobená stresom

psychologytoday
Všetko začína v tvojej hlave
0
Komentovať (0)