20 potravín a jedál, ktoré ste každé ráno jedli na prázdny žalúdok, no robili ste zle

brightside.me
brightside.me
Aj vy každé ráno rozmýšľate nad tým, čo máte jesť a čo radšej nie? Prinášame vám prehľad 10 potravín, ktoré by ste ráno konzumovať nemali a 10 potravín, ktoré ak si ráno dáte, tak urobíte vášmu telu naozaj dobre.

Jogurt, káva a všetko to ideálne spláchnuť pohárom pomarančového džúsu. Pre niekoho ideálne raňajky. Avšak vedeli ste, že týmto potravinám je lepšie sa ráno vyhnúť a dopriať si ich až po raňajkách či ideálne až popoludní? Prinášame vám prehľad potravín, ktoré nie je dobré konzumovať na prázdny žalúdok. Aby to ale nebolo len o tom, čo nerobiť či nejesť, poradíme vám, čo by ste si na prázdny žalúdok naopak mali dopriať. Ak si naše rady osvojíte, váš žalúdok vám istotne poďakuje.

Čo nejesť?

Týmto potravinám by ste sa mali na prázdny žalúdok radšej vyhnúť. Je jasné, že malý kúsok vám určite neublíži, ale všetko radšej s mierou. Ak si ráno neviete predstaviť  bez niekorej z týchto potravín, doprajte si ich radšej v závere raňajok:

Krehké a nadýchané pečivo

Potraviny, ktoré obsahujú kvasnice, môžu podráždiť žalúdok  a spôsobovať nadúvanie.

Sladkosti

loweryscandies.com
loweryscandies.com

Jedenie sladkostí na prázdny žalúdok spôsobí zvýšenie hladiny inzulínu, čo významne zaťaží pankreas. Ak sa toto deje hneď po prebudení, môže to v niektorých prípadoch prispieť ku vzniku cukrovky.

Jogurt

Jogurty či iné kyslomliečne produkty obsahujú prospešné črevné baktérie, ktoré sú však v prázdnom žalúdku okamžite zabité kyselinou chlorovodíkovou nachádzajúcou sa v žalúdku.

Hrušky

Hrubé vlákna, ktoré niektoré hrušky obsahujú, môžu poškodiť jemné membrány sliznice žalúdka. Jedna či viac hrušiek po výdatných raňajkách je ale úplne v poriadku.

Paradajky

foodpoisonjournal.com
foodpoisonjournal.com

Paradajky obsahujú veľké množstvo tanínu, ktorý zvyšuje produkciu žalúdočných kyselín. To môže v konečnom dôsledku viesť až k žalúdočným vredom.

Uhorky

Surová zelenina je bohatým zdrojom aminokyselín. Avšak uhorky pri jedení na prázdny žalúdok môžu spôsobiť pálenie záhy, plynatosť či bolesti brucha.

Banány

Ak jedávate banány na prázdny žalúdok, radšej od tohto zvyku upustite. Banán vtedy významne zvýši hladinu horčíka v krvi, čo môže mať z dlhodobého hľadiska nepriaznivý vplyv na vaše srdce.

Korenie

Korenené jedlá môžu na prázdny žalúdok podráždiť žalúdočnú sliznicu a zvyšovať produkciu žalúdočných kyselín. A to je vstupenka do sveta chorôb zažívacieho traktu.

Chladené sýtené nápoje

kbctv.co.ke
kbctv.co.ke

Pitie sýtených nápojov na prázdny žalúdok môže spôsobovať poškodenie žalúdočnej sliznice a znižovať prietok krvi do žalúdka. To má za následok, že vaše trávenie bude spomalené.

Citrusové ovocie

Citrusy sú bohaté na ovocné kyseliny. Ich jedenie na prázdny žalúdok môže spôsobiť pálenie záhy a tiež zvyšuje riziko vzniku gastritídy či žalúdočných vredov.

Čo teda jesť?

Týchto 10 potravín je určite vhodné konzumovať tak ako po celý deň, tak aj na raňajky a vôbec nevadí, že máte prázdny žalúdok. Práve naopak. Živiny a cenné látky sa z nich tak účinnejšie uvoľnia do organizmu.

Ovsené vločky

Vytvárajú ochrannú vrstvu v žalúdku a zabraňujú poškodeniam žalúdočných stien. Ovsené vločky navyše obsahujú dobre vstrebateľnú vlákninu a znižujú hladinu cholesterolu v krvi.

Pohánka

rosannadavisonnutrition.com
rosannadavisonnutrition.com

Pohánka stimuluje zažívací systém. Navyše je bohatým zdrojom proteínov, železa a viacerých vitamínov.

Kukuričná kaša

Pomáha odstraňovať z tela toxíny a ťažké kovy. Navyše pôsobí pozitívne na črevnú mikroflóru a dokáže zasýtiť na dlhú dobu.

Pšeničné klíčky

Iba dve polievkové lyžičky klíčkov a zabezpečíte telu až 15% doporučeného príjmu vitamínu E a 10% kyseliny listovej. To tiež pomáha tomu, aby váš tráviaci trakt fungoval tak ako mal.

Vajcia

farmergroup.pl
farmergroup.pl

Výskumy ukazujú, že jedenie vajec na raňajky výrazne zníži príjem kalórií počas dňa.

Vodný melón

Jedenie vodného melóna na prázdny žalúdok poskytuje organizmu bohaté zavodnenie, čo je najmä zrána veľmi dôležité. Navyše melón obsahuje vysoké množstvo lykopénu, ktorý pozitívne pôsobí na oči a srdce.

Čučoriedky

Podľa nedávnych výskumov sa prišlo na to, že čučoriedky dokážu zlepšiť pamäť, regulujú krvný tlak a upravujú metabolizmus. Všetky tieto benefity sa najlepšie prejavia najmä vtedy, keď sa čučoriedky konzumujú na raňajky.

Celozrnný chlieb bez kvasníc

Uhľohydráty a ďalšie cenné látky nachádzajúce sa v chlebe sú potrebné pre váš organizmus. Najlepší čas na ich konzumáciu je ráno.

Orechy

becknerfarms.com
becknerfarms.com

Ak sa orechy konzumujú na raňajky, zlepšujú vás tráviaci systém a upravujú pH vo vašom žalúdku.

Med

Med pomôže ráno naštartovať organizmus a dodá mu potrebnú energiu. Med takisto naštartuje aj mozog a navyše dokáže uvoľniť hormón  šťastia – serotonín.

Čo z tohto jedávate pravidelne na raňajky vy?

interez.sk (mmm), brightside.me



Share on Facebook2.4k
Zobraziť viac
Komentovať (0)