Niekto hľadá presné výživové hodnoty, niekoho stiahne dizajn produktu, značka, … K dispozícií máme totiž stovky produktov a niekedy je naozaj ťažké rozhodnúť sa, ktorý si hodíte do svojho nákupného košíka. Mnohých by však šokovalo zistenie, že drvivú väčšinu všetkých značiek vlastní iba 10 veľkých korporácií. Táto infografika vám to objasní.
Oxfam International vytvoril túto infografiku na to, aby ľudom ukázal, aké veľké sú tieto korporácie. Keď si kúpite čokoľvek od značky Garnier, L’Oréal, KitKat, či dokonca oblečenie značky DIESEL, prispievate tým gigantovi Nestlé. Mars nie je len tyčinka, táto firma vlastní aj Snickers, Hubba Bubba, Skittles, paradoxne Orbit, no aj známe jedlo pre mačky, Whiskas.

Dosah týchto 10 firiem je naozaj obrovský a je takmer nemožné, aby sa vytvoril nový konkurent. Ak nechcete, aby ste prispievali týmto veľkým spoločnostiam, môžete skúsiť nakupovať na miestnom trhu alebo v menších farmárskych obchodoch.
interez.sk(košo), good.is
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané
Outlet z kauzy slayáda začal veľkolepo, rýchlo sa z neho stala „nákupná zóna duchov“. Zákazníkov si užíval krátko








Nahlásiť chybu v článku