Foto: Unsplash/Lux Graves

Boj s depresiou spočíva vo veľkej miere aj v spánkovom režime.

Pri depresii je spánok niečím veľmi nevyspytateľným. Ľudia, ktorí ňou trpia, spia buď extrémne málo, alebo naopak, extrémne veľa. Podarilo sa však dokázať, že existuje istý spánkový režim, ktorý vie byť v kombinácii s ďalšou liečbou mimoriadne nápomocný. 

Článok pokračuje pod videom ↓

Portál Spring informoval, že vedcom sa podarilo dokázať, že v prípade správneho spánkového režimu dokážu byť antidepresíva ešte účinnejšie. 

Konkrétne sa potvrdilo, že najlepší efekt budú mať v prípade, ak dokáže pacient trpiaci depresiou prespať 8 hodín. Až 63 % respondentov, ktorým sa to podarilo, vykazovali pri súčasnom užívaní antidepresív celkové výrazné zlepšenie symptómov. Ukázalo sa tiež, že reakcie týchto ľudí boli rýchlejšie. 

Unsplash/Quin Stevenson

U ľudí, ktorí spali 6 hodín denne, hlásila zlepšenie symptómov len jedna tretina respondentov. Tieto výsledky ale prekvapili aj samotných vedcov, nakoľko očakávali presný opak. Predchádzajúce štúdie totiž dokázali presný opak — a to síce, že antidepresíva zaberajú najviiac ľuďom, ktorí spia len 4-5 hodín denne. 

Autori štúdie upozorňujú aj na to, že pri predošlých zisteniach je aj tak nepravdepodobné, že by sa pacienti riadili klinickým odporúčaním stráviť iba šesť hodín v posteli počas prvých dvoch týždňov antidepresívnej liečby.

Napriek tomu, že svoje zistenia a odporúčania ešte budú prehlbovať, ľuďom trpiacim depresiou jednoznačne odporúčajú posnažiť sa o 8-hodinový spánok, ktorý je zárukou regenerácie nielen tela, ale aj mysle. 

spring
Všetko začína v tvojej hlave