Foto: Image by Sammy-Sander from Pixabay

Nastal čas na jarný detox.

O detoxikácii tela ste toho určite počuli už viac než dosť. Počuli ste už ale o detoxikácii mysle? Je rovnako dôležitá a jej zanedbanie na nás môže mať naozaj veľmi nepriaznivý vplyv. Ako však detoxikovať svoju myseľ od všetkého, čo ju už len ťaží?

Článok pokračuje pod videom ↓

Pomôže vám s tým týchto 10 tipov, ktoré publikoval portál Thought Catalog. 

#1 Cestujte. Cestovanie prinúti vašu myseľ myslieť na úplne iné veci, čím sa úplne zresetuje. Samozrejme, že všetky vaše problémy nezmiznú, ale určite na ne aspoň na istý čas zabudnete, vďaka čomu sa na ne budete môcť pozrieť s odstupom času z inej perspektívy. 

#2 Každý problém má nejaké riešenie. Našou chybou ale je, že pred problémami radšej utekáme a zakrývame si pred nimi oči, čím sa v nás ale všetko len hromadí. Najlepším detoxom je preto nehľadať možné úniky, ale riešenia. 

#3 Obrovské množstvo toxicity vzniká aj z toho, ak sa nejaké emócie či pocity snažíme potláčať. Či už ide o niečo pozitívne alebo negatívne — dajte tomu voľný priebeh a dovoľte, aby to cez vás prešlo. 

#4 Choďte niekam, kde ste nikdy neboli. Jednoducho sa straťte — a je úplne jedno, či vo vašom vlastnom meste alebo niekde ďalej. Pozorujte miesta, na ktorých ste nikdy neboli a nechajte sa unášať všetkým novým. 

pixabay.com

#5 Popremiestňujte svoj nábytok. Áno, môže to byť aj také jednoduché. Váš mozog totiž zaregistruje zmenu a začne premýšľať inak — môžete tak uvidieť aj súvislosti, ktoré vám predtým unikali. 

#6 Vezmite si pero a papier a spíšte si všetky myšlienky, ktoré vás aktuálne trápia. Ľudia túto metódu nesmierne podceňujú, má však obrovskú silu. 

#7 Spravte si očistu svojho “digitálneho života”. Vyčleňte si pár hodín na to, aby ste sa poriadne pozreli na ľudí a na účty, ktoré sledujete. Snažte sa byť online čo najmenej, vymažte všetko, čo vás oberá o sebavedomia a radosť zo života a naopak — začnite sledovať účty a ľudí, ktoré vás motivujú. 

#8 Zbavte sa vecí, ktoré vo vás vyvolávajú negatívne spomienky. Máte v skrini stále mikiny po svojom ex? Alebo váš byt zdobí obraz, ktorý ste dostali od kolegov, s ktorými ste sa rozišli v zlom? Zbavte sa všetkých týchto vecí. Na naše podvedomie majú obrovský vplyv. 

#9 Vaša myseľ potrebuje detox možno preto, že ste sa v živote jednoducho stratili. Aby ste si veci ujasnili, vezmite si papier a pero a urobte si 3 stĺpčeky. Do ľavého si napíšte veci, ktoré ste v živote dosiahli, a na ktoré ste najviac hrdí. Do stredného si napíšte zvyky/návyky, ktoré by ste si chceli pestovať každý jeden deň a do pravého si napíšte, kam si želáte, aby vás tieto návyky v budúcnosti doviedli.

#10 Zmeňte polohu zakaždým, keď začnete mať toxické myšlienky. Tak napríklad, ak sedíte pri PC a začnú vás trápiť úzkostné myšlienky, choďte hoci len vysypať smeti. Znie to ako banalita, ale má to obrovský efekt. 

thoughtcatalog
Všetko začína v tvojej hlave
0
Uložiť článok
Komentovať