/
Aj vy sa bojíte tejto veci? S každým strachom sa dá zatočiť a my vám ukážeme, ako to môžete zvládnuť aj vy.

Napriek tomu, že letecká doprava sa považuje za najbezpečnejší spôsob dopravy, mnohým ľuďom už len samotná predstava nasadnutia do lietadla spôsobuje nevoľnosť. Miesto toho radšej niekoľko dní strávia vo vlaku či v aute. A to je škoda. Dnes vám ukážeme zopár trikov, ktoré vám pomôžu prekonať aviofóbiu, teda panický strach z lietania. 

Ak havaruje lietadlo s takmer 200 pasažiermi na palube, je to tragická udalosť, ktorá v nás vzbudí nielen emócie, ale i obavy. Čo ak by sme sa aj my ocitli na ich mieste? Väčšinu však keď už dôjde k havárii, ide o zlyhanie viacerých faktorov. Súbor drobných nešťastných náhod a zlyhaní vedie ku katastrofálnemu výsledku. Avšak napriek tomu vo vzduchu štatisticky zomiera oveľa menej ľudí než na cestách. To nám nebráni v tom, aby sme si dennodenne sadali za volant, avšak mnohí ľudia by nenasadli do lietadla, aj keby im za to zaplatili. Vitajte vo svete aviofóbie.

Vie poriadne skomplikovať život

Photo by Suhyeon Choi on Unsplash

Práve let lietadlom nám vie ušetriť kopec času, ktorý strávime cestovaním inými spôsobmi dopravy. Práve rýchlosť je najväčšou výhodou letu lietadlom. Za pár hodín sa vieme dostať na opačný koniec planéty. Čo sa dá však robiť, keď sa vaša myseľ postaví proti vám a bude hľadať 1000+1 dôvodov, prečo do lietadla nenasadnúť? Prinášame vám niekoľko rád odborníkov.

Dychové cvičenie

Photo by Sarah Diniz Outeiro on Unsplash

Všetko, čo budete musieť urobiť, je sústrediť sa na vlastný dych. Práve táto technika vám pomôže správne prepnúť pozornosť. Dýchajte však nosom, nie ústami. Pomaly vdychujte, pričom dajte pozor na to, aby výdych trval dlhšie ako nádych. Po pár minútach sa budete cítiť oveľa lepšie.

Najväčšieho klamára máme v hlave

Photo by Xavier Sotomayor on Unsplash

Je to naše vedomie, naša myseľ, ktorá nám sústavne premieta rôzne katastrofické scenáre. Zoberte si denník a skúste aspoň niekoľko minút pozorovať svoju myseľ. Zapisujte si každú myšlienku. Budete zhrození, keď sa pozriete na ten guláš absurdít, ktoré vedomie vníma ako skutočnosť. Možno i vy dôjdete k poznaniu, že sa týmito bludmi rozhodne nemusíte riadiť.

Naučte sa meditovať

Photo by Chris Ensey on Unsplash

Je množstvo overených a účinných meditatívnych techník, ktoré vám pomôžu žiť tu a teraz. Skúste si vybrať jednu z nich. Už pár minút denne vám pomôže žiť vedomým životom, viac si vychutnávať moment a tak zároveň čeliť strachom. Mnohí majstri vraveli, že strach je len obrovskou nafúknutou bublinou. Stačí trošku praxe v meditáciách a vy pochopíte, že je to skutočne tak.

Rezervuje si miesto pri krídle

Photo by beasty . on Unsplash

Práve toto miesto označujú piloti za miesto, kde budete najmenej pociťovať turbulencie. To vám lepšie pomôže zvládnuť samotný let.

Vymeňte kávu za čaj

Photo by Sabri Tuzcu on Unsplash

Skúste v deň letu zabudnúť na kávu. Miesto nej siahnite radšej po bylinkovom čaji. Stiahnite si do telefónu meditačnú hudbu a skúste sa na let pozrieť z iného súdka. Budete mať možnosť zažiť pohľad z oblakov. A to je naozaj nezabudnuteľný zážitok.

Pozri aj: Tokofóbia: Trpí ňou až 14% žien na celom svete. Patríte k nim aj vy?

Všetko začína v tvojej hlave
0
Komentovať (0)