Henrieta Balázsová / /
…a vy by ste s tým mali čím skôr niečo robiť.

Ako často sa ešte predtým, než večer zaspíte pýtate sami seba, či ste spokojní so svojím životom? Ste vďační za ľudí, ktorých máte okolo seba? Baví vás vaša práca? Máte nejakú záľubu, ktorá vás napĺňa? Možno sa vám na prvý pohľad zdá, že je všetko v poriadku, no ak sa zamyslíte hlbšie zistíte, že vaša predstava o živote a život, ktorý žijete, sú rozdielne. A ak je to naozaj tak, týchto 10 varovných signálov pre vás nebude ničím cudzím. 

Problém síce môže byť vážnejší, než si myslíte, no na druhej strane, jeho uvedomenie si je prvým krokom k jeho riešeniu.

#1 Nič vás už ďalej nezaujíma

Stratili ste záujem o všetko, čo vás niekedy bavilo a nezaujíma vás ani to, čo sa deje vôkol vás. Jednoducho ste si už pri niečom dávno nepovedali to čarovné “wow” plné radosti a nadšenia.

#2 Prestali ste sa starať o seba a o svoju domácnosť

Či už ste muž alebo žena, jednoducho ste sa poriadne “opustili”. Prestali ste sa starať o svoj výzor a rovnako zle vyzerá aj vaša domácnosť.

View this post on Instagram

Wallow night #sketch #feelingblah

A post shared by Yaoyao Ma Van As (@yaoyaomva) on

#3 Nenávidíte svoju prácu

Pracovný deň sa ešte len začal, no vy už teraz odrátavate, koľko hodín vám zostáva do jeho konca? Irituje vás vaša pracovná náplň či kolegovia? Nevyhnutne potrebujete dovolenku, aj keď ste sa z tej poslednej vrátili pred 2 týždňami? V tomto prípade nemusí ísť o dôsledok toho, že váš svet sa rozpadáva, možno je vaša práca samotnou príčinou tohto problému…

#4 Odmietate komunikovať

Rodina, priatelia, spolužiaci či kolegovia. Zrazu máte pocit, že s nikým z nich si už viac nemáte čo povedať. Dávate sa preto do tzv. “inkognito módu” a snažíte sa im vyhýbať, ako je to len možné.

#5 Všetko vás hnevá

Do vývrtky vás dokážu vytočiť aj veci, ktoré vám predtým vôbec nevadili. Na úplné maličkosti reagujete prehnane a neustále ste podráždení a napätí.

#6 Vybudovali ste si nové zlozvyky

Nadmerné pitie alkoholu, impulzívne nakupovanie, fajčenie či veľmi často napríklad aj obsesívne rátanie kalórií. Ak máte zrazu akosi viac zlozvykov, majte sa na pozore, nikdy to neveští nič dobré.

#7 Žijete v budúcnosti alebo v minulosti

Väčšinu dňa venujete buď spomínaniu na minulosť, alebo naopak, predstavovaniu si budúcnosti. Myslíte si, že tým ujdete prítomnosti, to však nie je pravda a všetko robíte ešte ťažším.

#8 Nedokážete si oddýchnuť

Spočiatku ste na oddych možno nemali čas, no teraz si už nedokážete vydýchnuť ani vtedy, keď si ho nájdete. Paradoxne, aj to je jeden z prejavov absolútneho mentálneho vyčerpania.

#9 Ste otrokom svojho smartfónu

Výskum, ktorý bol realizovaný na pittsburskej univerzite dokázal, že ľudia, ktorí strávia na sociálnych sieťach viac než hodinu denne majú oveľa vyšší sklon k depresii než tí, ktorí na nich strávia menej času. Snažte sa byť preto čo najviac svojho času offline.

View this post on Instagram

Owned #art #illustration #stevecutts #tech #technology #addiction

A post shared by Steve Cutts (@steve_cutts_official) on

#10 Všetko odkladáte na neskôr

Hovoríte si, že začnete od Nového roka, od pondelka či od prvého dňa v mesiaci. Odkladať všetko na “potom” a neustále prokrastinovať je však cestou, ktorá nikam nevedie.

Pozri aj: Všimli ste, že keď je unavená vaša myseľ, ste unavení aj fyzicky? Toto je zaujímavé vysvetlenie, prečo je to tak

brightside
Všetko začína v tvojej hlave
0
Komentovať (0)