Ilustračná foto: Unsplash

Počet predplatiteľov Netflixu v 1. kvartáli vzrástol výrazne viac, než sa čakalo.

Počet predplatiteľov streamovacej služby Netflix sa v 1. kvartáli zvýšil o 15,8 milióna. To bol viac než dvojnásobok v porovnaní s odhadmi firmy. Dôvodom je pandémia nového koronavírusu, ktorá núti ľudí zostávať doma. Netflix však varoval, že po skončení karanténnych opatrení sa rast zrejme spomalí.

Celkový počet predplatiteľov dosiahol 182,9 milióna. Na porovnanie, Netflix počítal s nárastom ich počtu len o 7 miliónov.

Firma tiež uviedla, že pre zastavenie hollywoodskych produkcií sa odložili niektoré výdavky do obsahu, čo zvýšilo voľný cash flow, ale tiež to znamená odloženie zverejnenia niektorých titulov, väčšinou o jeden štvrťrok.

Foto: Netflix

Lepší než Disney

Tržby za prvé tri mesiace tohto roka vzrástli o 27,7 % na 5,77 miliardy USD (5,32 miliardy eur) zo 4,52 milióna USD. Zisk sa zvýšil na 709 miliónov USD alebo 1,57 USD na akciu z 344 miliónov USD alebo 0,76 USD na akciu v rovnakom období vlani.

Akcia Netflixu v poburzovom obchodovaní vyskočila na nové historické maximum, keď si pripísala 4,8 % a dostala sa na 454,80 USD. Trhová kapitalizácia Netflixu je aktuálne väčšia než spoločnosti Disney, ktorá takisto prednedávnom vstúpila na streamovací trh, alebo energetického koncernu ExxonMobil.

Predplatitelia sledovali najmä bizarné reality programy

Ako informuje portál The Guardian, zvýšenie počtu predplatiteľov viedlo aj k vyššej sledovanosti pôvodných diel, ktoré Netflix na svojej platforme ponúka. Medzi Top 3 najsledovanejšie pôvodné programy však prekvapivo nepatrili hrané seriály, ale skôr reality programy, ako bizarná dokumentárna miniséria Tiger King. Tú si počas karanténnych opatrení pozrelo približne 64 miliónov divákov.

Medzi ďalšie hity Netflixu sa radí (taktiež prekvapivo) zoznamovacia reality show Love Is Blind, ktorá za posledné 3 mesiace prilákala 30 miliónov predplatiteľov z celého sveta.

S priaznivým výsledkom sledovanosti sa ale Netflix pochválil aj pri svojom pôvodnom filmovom počine Spenser Confidental. Ten si malo za posledné tri mesiace pozrieť až 85 miliónov predplatiteľov.

 

S ďalšími konkrétnymi číslami sa Netflix zatiaľ nepochválil a známe budú až v priebehu mája, kedy spoločnosť zverejní svoje výsledky za prvý kvartál roka 2020.

0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )