Foto: Reprofoto The Dawn Project

Nie je to prvýkrát, čo sa Muskove dielo stretáva s kritikou za nedostatočnú bezpečnosť.

Automobilka Elona Muska sa pýšila tým, že ich vozidlá môže naplno riadiť autopilot, ktorý intuitívne zabráni všetkým potenciálnym hrozbám na ceste aj v premávke. Nedávny test bezpečnostnej agentúry však ukázal, že stále majú veľké medzery.

Článok pokračuje pod videom ↓

Vo svete moderných technológií a vedeckého progresu sa z áut stali stroje, ktoré vďaka novým systémom dokážu predvídať situáciu a v mnohých prípadoch aj zachrániť životy. Lídrom tejo generácie „intuitívnej bezpečnosti“ a autopilotných vozidiel mala byť Muskova Tesla, no toto nie je prvý test, kde sa ukázali nedostatky, píše IFL Science.

Foto: SITA/AP – Hannibal Hanschke

O testovacej jazde, kde sa auto stretlo s maketou zvieraťa, sme písali v tomto článku, pričom Tesla obstála pomerne zle.

Makety detí rozmetala po ceste

Bezpečnostná agentúra The Dawn Project sa rozhodla testovať Model 3 od Tesly s cieľom vyskúšať naplno autopilota a vidieť, ako sa tento systém bude správať. Z cesty tak odstránili všetky premenné ako počasie, iné autá či tieň, ktoré by sa mohli zdať ako prekážky.

Na širokej ceste, respektíve pristávacej dráhe, pustili Teslu na 109 metrovú rovnú cestu ohraničenú kužeľmi, pričom na jej konci čakala maketa dieťaťa. Pri rýchlosti 64 km/h a autopilotnom riadení Tesla ani raz nespozorovala maketu a „dieťa“ rozmetala na malé kúsky.

„Toto je najhorší komerčný softvér, aký som kedy videl. Potrebujeme predpisy, ktoré zakazujú autonómnym autám jazdiť po našich cestách, kým výrobca nepreukáže, že nebude „kosiť“ deti na prechodoch pre chodcov,“ uviedol zakladateľ projektu The Dawn Project Dan O’Dowd.

„Elon Musk hovorí, že softvér Tesly na plné samoriadenie je úžasný. Nie je. Je to smrteľná hrozba pre všetkých Američanov. Viac ako 100 000 vodičov Tesly už používa režim úplného autonómneho riadenia na verejných cestách, čo vystavuje deti veľkému riziku v komunitách po celej krajine,“ dodal O’Dowd.