Foto: Reprofoto Reuters

O jeho služby je v Tokiu veľký záujem.

Neustále organizované pracovné vyťaženie a dochvíľnosť je niečo, čo definuje obyvateľov Japonska. Ako sa však hovorí, všetkého veľa škodí, čo platí aj v prípade Šodžiho Morimota. Ten si v hlavnom meste zarába slušné peniaze za to, že nič nerobí. 

Japonci sú známi svojím workoholizmom, ktorý ich v nešťastných prípadoch doslova dovedie až k smrti. Ako píše portál TV Noviny, v krajine vychádzajúceho slnka umrú ročne stovky ľudí na prepracovanie. Keďže v živote je však potrebný balans, 38-ročný Morimoto si vymyslel dokonalú profesiu ničnerobenia a zároveň zarábania slušných peňazí.

Profesionálny povaľač

Muž predtým pracoval vo vydavateľstve, no jedným z dôvodov jeho odchodu bolo, že nadriadení sa často sťažovali na jeho lenivosť a povaľovanie. „Začal som premýšľať, čo by sa stalo, keby som svoju schopnosť ‚nič nerobiť‘ poskytoval ako službu klientom,“ cituje jeho slová agentúra Reuters.

Vymyslel si teda dokonalý biznis plán. V krajine, kde platí dochvíľnosť a organizovanosť, začal uponáhľaným ľuďom ponúkať svoje služby. „V podstate sa prenajímam. Mojou úlohou je byť všade tam, kde ma chcú moji klienti a prakticky vôbec nič nerobiť,“ opisuje svoje povolanie Šodži.

„Ľudia si myslia, že moje ničnerobenie má svoju cenu, pretože pre nich je cenné to, že som s nimi a prakticky vôbec nič nemusím robiť. Ale to je v poriadku, ľudia nemusia byť v každom smere vždy užitoční,“ ozrejmil Japonec z Tokia.

Mával z okna, hral sa v parku

Morimoto si väčšinu svojich klientov našiel na Twitteri, kde ho kontaktujú so širokým spektrom požiadaviek. Ako opísal svoje pracovné zážitky, raz si ho zaplatili, aby sa išiel s klientom hrať do parku, iný ho dokonca objednal na to, aby mu mával pri odchode na vlaku z nástupišťa.

Nedávno mal klientku, ktorá sa hanbila ísť so svojimi kamarátmi von z dôvodu tradičného indického oblečenia a možného zahanbenia ich pred japonskou kultúrou. Vyriešila to však objednávka Morimota a 27-ročná analytička si tak mohla užiť pohodlný večer.

Reuters k jeho klientele dodáva, že jeden človek si ho najal už 270-krát. Aj to teda svedčí o tom, že toto povolanie rozhodne vyplnilo nepredpokladanú dieru na pracovnom trhu. Šodži Morimoto si za jednu „objednávku“ účtuje v prepočte 70 eur, pričom ako priznal, za ostatné 4 roky ich stihol vybaviť približne 4 000. Ak teda mal na všetky rovnakú sadzbu, dokopy si zarobil 280-tisíc eur.

Má aj hranice, toto by nespravil

Aj keď sa môže zdať, že tento univerzálny muž spraví pre svoju prácu a klientov všetko, sám má nastavené pomerne striktné hranice. Odmietol napríklad sťahovanie chladničiek a chladiacich zariadení, výlet do Kambodže a rázne ruší všetky sexuálne ponuky.

Uložiť článok

Najnovšie články