Stranger Things sú späť v plnej paráde.

Vizuálne atraktívny hororový seriál, silne inšpirovaný klasickými dielami Stephena Kinga, sa vrátil na Netflix so svojou treťou sériou. Tá je harmonicky s dátumom premiéry zasadená do letných mesiacov a nesie sa v duchu svojho motta – Jedno leto môže zmeniť všetko. Seriálu nechýba nič od typických osemdesiatkových amerických šopákov cez farebné scény až po zlovestných nepriateľov.

Vyzerá to tak, že deti z americkej Indiany nebudú mať tak pohodové leto, ako my v spoločnosti seriálu. Tretia séria je už typicky rozdelená na niekoľko kapitol, ktorých je opäť osem, tak ako tomu bolo v prípade prvej série. Počas druhej série sme sa dočkali deviatich epizód. V tretej sérii nesú názvy tieto kapitoly Do You Copy?, The Mall Rats, The Case of the Missing Lifeguard, The Sauna Test, The Source, The Birthday, The Bite a The Battle of Starcourt.

Jedno leto môže zmeniť všetko

Názvy, ktoré sú ako vystrihnuté z osemdesiatkovej hororovej knižky veľa neprezrádzajú. A ukecaný nie je ani trailer a synopsa seriálu. V mysterióznom mestečku Hawkins kvitne mladá láska, zatiaľ čo starí priatelia prichádzajú na to, ako dospieť bez toho, aby sa od seba úplne odlúčili. Okrem toho však musia čeliť temnému nepriateľovi, pretože zlo sa má stále na pozore. Mesto bude čeliť ako starým, tak aj novým nepriateľom a Eleven spoločne s priateľmi bude musieť mať na pamäti, že priateľstvo je silnejšie ako strach.

MovieSitllsDB

Zdá sa, že tvorcovia nám opäť ponúkajú o level vyšší zážitok ako v predošlej sérii a máme sa na čo tešiť. Je tu leto a dlhé večery a preto, ak ste doposiaľ nevedeli, aký seriál chcete zhltnúť za dva dni, tu je ideálna príležitosť. Premiéra seriálu je síce len dnes, no aj tak sa už stihol stať terčom kritiky. Dôvodom, ktorý podľa portálu Screen Rant divákom prekáža, je nadmerné fajčenie tabakových výrobkov, ktoré udáva publiku zlý príklad. V Spojených štátoch je fajčiarsky problém braný vážnejšie ako u nás a preto je toto rozhorčenie pochopiteľné. Netflix však prisľúbil, že obmedzí prítomnosť tabaku a fajčenie vo svojich dielach.

V Spojených štátoch boli zakázané reklamy na tabakové výrobky v televízii a rádiu už v roku 1971. Ani tento zákon však nezamedzil tomu, aby cigarety boli na obrazovkách velebené najobľúbenejšími postavami. A aktuálne je to aj dnes. Carrie v Sexe v meste, Don Draper v Mad Men či Humphrey Bogart v Casablance – to všetko sú krásne príklady fajčiarksej propagácie, ktorá je rozhodne nemoderná a hlavne nesprávna.

unilad.co.uk