Každá naša aktivita na internete už nejaký čas nie je len akousi rozprávkovou prechádzkou vo virtuálnom svete. Na každom kroku nás sledujú spoločnosti a skupiny, ktoré túžia na nás zarobiť. Tento fakt nie je tajomstvom. Rovnako ako to, že práve Facebook je jedným z hlavných tokov informácií o nás. Po novom sa však stávame o čosi väčšími pánmi našej online slobody práve my.
O vysvetlenie fungovania nového rozšírenia s názvom Off-Facebook Activity (Aktivita mimo Facebooku) spusteného v utorok sa postaral portál The Guardian, podľa ktorého zo serverov sociálnej siete nezmizne nič, čo sa na nich doposiaľ uložilo. V skutočnosti po aktivácii dôjde k tomu, že sa dané dáta „odpoja“ od konkrétneho používateľského účtu.

Nástroj umožňuje používateľom po prvýkrát nahliadnuť do pomyselných útrob fungovania sociálnej siete a tretích strán, ktorých reklamy sú často až zarážajúco presné. Ľudia majú možnosť vidieť, ktoré webové stránky zaslali Facebooku informácie o ich aktivitách. No čo je dôležitejšie, konečne nastáva príležitosť deaktivovať zdieľanie týchto informácií medzi spoločnosťami.
V minulosti bolo prakticky nemožné dozvedieť sa, ktoré spoločnosti takto zdieľali vaše aktivity na webe. Pravdou však je, že povolenie na túto výmenu im dávame práve my, napríklad tým, ako súhlasíme s prihlásením prostredníctvom Facebooku na rozličných portáloch.
Ak vás zaujíma, do akej miery sú tieto prostriedky na výmenu informácií o spotrebiteľoch či potencionálnych zákazníkoch vo virtuálnom svete rozšírené, možno budete prekvapený. V skutočnosti túto vymoženosť pre úspešný biznis využíva takmer polovica z celkového počtu webových stránok na svete.
Sociálna sieť dodáva, že túto funkciu nebude výrazne propagovať. Používatelia budú môcť nájsť svoju históriu aktivít a vymazať ju. Deaktiváciou vypnú zdieľanie informácií medzi servermi, ale len do takej miery, aby bolo anonymné. Čo v praxi znamená, že prenos bude naďalej pokračovať, ale nebude spájaný s vami.
Rovnako tak nebude možné úplné vymazanie doposiaľ zozbieraných dát o vašej aktivite. Bude však možné odpojiť ich od účtu a tak sa stanú anonymnými.

Stephanie Max, produktová manažérka Facebooku dodáva, že rozšírené používanie funkcie by mohlo mať vplyv na príjmy inzerentov, nakoľko je pre adekvátne zacielenie reklamy dôležité poznať záujmy zákazníka. To bolo doposiaľ možné prostredníctvom histórie aktivít. Sociálna sieť Facebook je zároveň prvou online reklamnou spoločnosťou, ktorá ponúkla túto funkciu.
Prvé z krajín, v ktorých si funkciu používatelia môžu vyskúšať sú Írsko, Španielsko a Južná Kórea. V prípade úspešného spustenia budú v najbližších mesiacoch nasledovať aj ostatné svetové krajiny, Slovensko nevynímajúc.
Košické vianočné trhy nám vyrazili dych. Oškvarky z kapra za 15 eur ľudia ospevujú, cibuľa za 1,5 eura prekvapila
Cheeseburger za 0 €: Boli sme na otvorení horúcej novinky. Sľúbili 1 000 jedál zadarmo, poriadne nás sklamali
Expert na hypotéky: Ľudia preplácajú úvery aj o stovky eur mesačne, ktoré vedia ušetriť. Pozor na kreditky či hazard
Mesiac som žila zo 4,57 eura na deň: Potraviny ma stáli len 128 eur, podarilo sa mi to vďaka tomuto triku a bez obmedzovania
Klobása či placky stoja aj 12 eur, novinkou je výhodné menu. Boli sme na trhoch v Bratislave, takéto sú tohtoročné ceny
42 rokov hnila doma vo svojej posteli: Hedviga zomrela a zápach rozkladajúceho tela susedov nerušil. Nikto si to nevšimol
Navštívili sme nádhernú slovenskú dedinu, jedinú svojho druhu. Redaktorka vyskúšala novú linku Košice – Bratislava
Porsche sa na ojazdených pneumatikách rútilo až 150 km/h. Po náraze začalo horieť, Paul Walker vtedy ešte žil
Matúš prešiel vyše 25-tisíc kilometrov: Na výkaly v prírode treba lopatku, servítky zobrať so sebou. Slováci tomu nerozumejú









Nahlásiť chybu v článku