Foto: Pixabay

Rýchle šírenie koronavírusu spôsobilo, že mnohí ľudia začali podliehať panike.

Nahrnuli sa do obchodov a začali skupovať veľké množstvá rôzneho tovaru. Nie každý má však dostatok síl alebo možnosť urobiť si veľký nákup. Obchodné reťazce Lidl, Kaufland, Tesco či Billa sa preto rozhodli, že vyjdú ľuďom v núdzi v ústrety a hodinu denne vyčlenia na nákupy pre seniorov.

Reťazce pomáhajú seniorom

Prostredníctvom Facebooku informoval 18. marca obchodný reťazec Lidl o tom, že vo všetkých 142 predajniach na Slovensku zavádza špeciálny nákupný čas pre seniorov. Každý deň medzi 13:00 a 14:30 si tak budú môcť pokojne nakúpiť tí, ktorí sú v súčasnej situácii najzraniteľnejší. Pre daný čas sa reťazec rozhodol na základe prieskumov, ktoré ukázali, že najmenej nakupujúcich navštevuje obchody práve v tom čase. Reťazec dodáva, že nie je v silách zamestnancov nákupné aktivity ľudí ustrážiť. Žiada preto občanov, aby boli k sebe navzájom ohľaduplní a vyčlenenú hodinu rešpektovali.

Pomocnú ruku podáva, kto môže

S rovnakým nápadom prišli aj ďalšie na Slovensku obľúbené reťazce, a to Tesco a Kaufland. Rovnako ako Lidl, čas medzi 13:00 a 14:30 vyhradili na nákupy seniorov a taktiež ľudí vyzýva, aby k sebe boli ohľaduplní. Po uverejnení príspevkov na Facebooku na seba odozvy nenechali dlho čakať. Mnohí ľudia nápad chvália, iní zas kritizujú nevhodne zvolený časový rámec. V ranných hodinách medzi 8:00 a 9:00 však budú môcť seniori nakúpiť v 150 pobočkách reťazca Billa.

Úsilie vyvíjajú nielen veľké reťazce. Aj malé obchody či jednotlivci chcú pomôcť, ponúkajú preto seniorom, ktorí si nemôžu nakúpiť sami, možnosť nakúpiť si z domu a nechať si potraviny doručiť. Podobné opatrenia zaviedli aj v susednom Česku, sú však prísnejšie ako u nás. Prísny zákaz vstupu do maloobchodných reťazcov má medzi 10:00 a 12:00 okrem zamestnancov  každý, kto má menej ako 65 rokov.

Facebook, Vlada.cz
0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )