Elektrické autá sú dnes v kurze. S čoraz väčším dôrazom na ekológiu a efektivitu dopravy sa do popredia dostávajú hybridné autá, ktoré kombinujú klasický spaľovací motor s elektromotorom. No do popredia sa čoraz viac dostávajú aj autá na čisto elektrický pohon. Asi najväčším inovátorom v oblasti elektromobilov je spoločnosť Tesla na čele so šéfom Elonom Muskom. Ten teraz ohlásil, že Tesla chce v Európe postaviť gigatováreň, v ktorej by sa vyrábali elektroautá, a tiež lítiové batérie ako zdroj energie.
O presnom umiestnení továrne ešte rozhodnuté nie je, takže v hre môže byť aj Slovensko, ktoré má v oblasti výroby automobilov bohaté skúsenosti a máme tu vybudovanú kvalitnú sieť subdodávateľov pre automobilový priemysel.
Elon Musk sa k téme umiestnenia továrne vyjadril takto: „Rozhodnutie o lokalite padne budúci rok. Je to niečo, čo budeme musieť podrobne rozanalyzovať s ohľadom na to, že budeme potrebovať obrovskú plochu, aby sme dokázali vyrábať veľké množstvo áut a batérií. Niet ale pochýb o tom, že jednou gigafactory to končiť nebude. Plánujeme v budúcnosti v Európe postaviť ešte ďalšiu jednu alebo dve megatovárne.“

Tesla plánuje zvýšiť svoj podiel vyrobených áut zo súčasného objemu 100-tisíc aut ročne na 600-tisíc aut ročne. Takéto veľké navýšenie sa rozhodne nezaobíde bez nových tovární a uvedomuje si to aj Musk. Navyše Tesla teraz rozbieha výrobu najnovšieho auta „Model 3“. Tomu automobiloví analytici predpovedajú veľký úspech, keďže cena auta by mala byť oveľa priateľnejšia ako súčasné modely Tesla áut. Podľa Muska, Tesla bude neskôr schopná produkovať až jeden milión takýchto aut ročne.
Tieto odvážne plány sú ale zatiaľ skôr hudbou budúcnosti, aj keď nie tak vzdialenej. V súčasnosti nie je úplne dokončená ani prvá Tesla továreň s názvom Gigafactory 1, ktorá sa nachádza v nevadskej púšti. Keď sa tak ale stane, bude to najväčšia stavba na svete. Navyše továreň je navrhnutá tak, aby neprodukovala emisie a fungovala čisto na obnoviteľnej energií.

Sme zvedaví, ako sa bude situácia vyvíjať, aj keď ambície Tesly sú veľmi veľké. Ak chcú splniť to, čo si predsavzali a radikálne navýšiť svoju produkciu, nič iné ako stavať nové továrne im neostáva. A to je veľká šanca aj pre Slovensko, kde ak by takáto investícia prišla, znamenalo by to vytvorenie asi tisícky miest priamo pre spoločnosť a ďalších niekoľko tisíc miest, ktoré by boli vytvorené nepriamo. Či sú ale tieto úvahy skutočne reálne sa ukáže až o niekoľko mesiacov, keď padne rozhodnutie o lokalite, kde sa má továreň postaviť.
interez.sk (Matej Mensatoris), inhabitat.com
Miška a Denis zo Sexuálnej výchovy: Klitoris je oveľa väčší, ako si ľudia myslia. Toto urobte po každom pohlavnom styku
Problém za tunelom Višňové: Vodiči neodbočia, nová cesta je zbytočná. Analytik Bazovský vysvetlil, prečo
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka








Nahlásiť chybu v článku