Ilustračná foto: Unsplash

Ste skôr príležitostným divákom alebo tým, čo všetko dá maratónom?

Streamovacsie služby sa stali pevnou súčasťou spôsobov trávenia voľného času. Medzi najpopulárnejšie bez pochýb patrí najväčšia z nich – gigant Netflix. Už dávno však tento trh neovláda len on. Predplatiť si totiž môžete hneď niekoľko streamovacích služieb, ktoré ponúkajú tisícky hodín atraktívneho obsahu.

Tak ako v podstate každé odvetvie ekonomiky, aj trh streamovacích služieb rozdeľuje svojich zákazníkov, alebo lepšie povedané predplatiteľov, na niekoľko skupín. Na aké, to je ťažké predpokladať, pretože každá firma ku svojim potenciálnym i reálnym zákazníkom pristupuje odlišne. Ako sa však najnovšie ukázalo, každý predplatiteľ využíva streamovacie služby inak.

Ako informoval web The Hollywood Reporter, streamovacia služba Hulu sa rozhodla uskutočniť behaviorálnu štúdiu, prostredníctvom ktorej chcela identifikovať, ako predplatitelia využívajú streamovacie služby. Z výsledkov vyplynulo, že ich používateľov možno rozdeliť na 4 typy divákov.

Ilustračná foto: Unsplash

Maratónci i príležitostní diváci

Prieskumu sa zúčastnilo okolo 2,5-tisíc ľudí a ako vo výsledku Hulu uviedlo, až 90 % zúčastnených vo veku od 13 do 54 rokov využíva aspoň jednu streamovaciu službu. Nie každý ju však používa rovnakým spôsobom. Na základe toho špecialisti identifikovali 4 typy divákov (používateľov) služieb ako je Netflix, Hulu, HBO GO, Disney+ či Prime Video od Amazonu.

Najväčšiu časť populácie užívateľov streamingu tvoria takzvaní „oddychoví diváci“. Tí najčastejšie sledujú obsah, aby si pri ňom oddýchli alebo sa odreagovali. Zároveň však má táto činnosť pre nich aj určitú nostalgickú hodnotu.

Druhou najväčšou skupinou sú „pravidelní diváci“, ktorú tvorí až 24 % divákov. Ide o ľudí, ktorí streamovacie služby pozerajú pravidelne so svojimi blízkymi (s celou rodinou, prípadne s priateľkou, priateľom, kamošmi a pod.) a ide o ich akýsi opakujúci sa rituál.

Foto: Unsplash

21 % užívateľov tvorí skupina tzv. „bingeovacích divákov“ alebo „maratónových divákov“, ktorí sledovaním obsahu na streamovacích službách strávia celé hodiny a nemajú problém tejto činnosti obetovať hoc aj celý víkend. Ako prieskum preukázal, medzi týmito užívateľmi sú najmä starší diváci, ktorí zvyčajne žijú sami.

Poslednou skupinou sú „príležitostní diváci“, ktorú tvorí 13 % predplatiteľov. Do tejto skupiny patria všetci tí, ktorí streamovacie služby zapínajú vtedy, keď sa o nejakom filme alebo seriáloch prehnane hovorí a oni nechcú zostať pozadu pri konverzácii s priateľmi. Typicky pri tejto skupine ide o predstaviteľov generácie Z a post-mileniálov.

Prieskum uskutočnila streamovacia služba Hulu v spolupráci s prieskumnou agentúrou Culture Co-op. Prieskum uskutočnili na americkom trhu počas apríla tohto roku.

0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )