Ilustračné foto: TASR - Štefan Puškáš

Slovenská pošta sa chce priblížiť modernej konkurencii a pre klientov chystá novinku.

Digitalizácia a modernizácia neobchádza ani Slovenskú poštu, ktorá musí pružne reagovať na kroky konkurencie. Do testovania tak spúšťa novinku, ktorá by mala uľahčiť odosielanie zásielok a ušetriť čas klientom, ale tiež odbremeniť zamestnancov.  

Samoobslužný terminál na odosielanie zásielok

Ako uvádza RTVS na svojom webe, Slovenská pošta dá v týchto dňoch do obehu samoobslužný terminál, prostredníctvom ktorého budú môcť ľudia odosielať svoje zásielky oveľa jednoduchšie.

Klient príde na poštu so zabalenou zásielkou, položí to na kiosk, cez dotykovú obrazovku si navolí adresné údaje a zvolí si spôsob doručenia. Taktiež navolí doplnkové služby, kiosk zásielku odváži a vytlačí štítok. Ten sa nalepí na zásielku a následne môže klient túto zásielku podať pri špeciálnom okienku,“ vysvetlila pre RTVS fungovanie terminálu hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

Foto: archív TASR – Martin Baumann

Ako z reportáže vyplýva, terminál bude zatiaľ slúžiť len na odosielanie zásielok do troch kilogramov. Ako prví si ho budú môcť vyskúšať Bratislavčania, konkrétne v mestskej časti Petržalka. Slovenská pošta tam totiž aj napriek petíciám zrušila dve zo siedmich pobočiek.

Vznikli aj „balíkovne“

Okrem samoobslužného kiosku hlási Slovenská pošta aj ďalšie modernizovanie formou takzvaných balíkovní. „Na mestských poštách sme zaviedli balíkovne, kde si zákazníci prioritne vyzdvihujú len balíky. Takže nemusia čakať v rade s ostatnými klientmi, ale majú tu prioritnú balíkovňu, kde je teda len výdaj balíkov,“ dodala v reportáži Dorčáková.

Uložiť článok

Najnovšie články