bloček

Foto: Archív TASR/ František Iván

Či však túto novú formu využijete, bude iba na vás.

Určite ste si všimli to enormné množstvo bločkov, ktoré dostávame každý deň pri nákupoch. Okrem toho, že je to nepraktické a ich drvivá väčšina končí okamžite v koši, čo je aj neekologické. Problém nastáva aj pri recyklácii, keďže bločky z termopapiera obsahujú celý rad chemikálií a preto sa odporúčajú umiestňovať do zmiešaného odpadu. A to už ani nespomíname veľké množstvo papiera, ktoré sa kvôli nim spotrebuje. Zavádza sa však múdre riešenie. 

Predajca má podľa zákona povinnosť dať zákazníkovi doklad o kúpe, dokonca aj v prípadoch, že oň nemá záujem. Ako uvádza Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky, od 1. júla nadobudne platnosť nový schválený zákon o používaní elektronickej registračnej pokladnice eKasa. Tá prinesie v tomto smere pozitívne zmeny.

Foto: Pixabay

Doteraz bolo využitie tejto služby dobrovoľné, no po novom bude online pripojenie na finančnú správu povinné. Ako tvrdí Finančné riaditeľstvo, dokonca má eKasa priniesť výrazné benefity pre podnikateľov. „Pokladnicou bude môcť byť nielen klasická ERP, ale aj tablet, mobil, počítač či VRP.“

„Od 1. júla 2019 musia byť na systém eKasa celoplošne napojení všetci podnikatelia.“ Fyzické papierové bločky teda nahradia elektronické bločky, ktoré môže podnikateľ kupujúcemu zaslať napríklad e-mailom alebo sprístupniť v elektronickej podobe. Dôležité však bude najmä samotné stanovisko kupujúceho.

Foto: Pixabay

Musí oň požiadať

Zákazník totiž musí o elektronický bloček požiadať ešte pred vytlačením hmotného pokladničného dokladu. Je teda na iniciatíve nás všetkých, či sa rozhodneme zvoliť túto ekologickú alternatívu a zbavíme sa nepotrebného množstva papiera, ktorý napokon vo väčšine prípadov aj tak vyjde iba na zmar.

Napriek tomu však môže vzniknúť viacero problémov, ktoré by mohli predávajúcim skomplikovať ich fungovanie. Jedným z nich môže byť napríklad výpadok internetu. Aj tá situácia však bude riešiteľná a podnikateľ bude musieť zaslať uloženú dátovú správu do systému e-kasa do 48 hodín od prvého pokusu o jej zaslanie. Ako to bude celé vyzerať v praxi a či bude nový systém funkčný a u zákazníkov obľúbený, si budeme môcť vyskúšať a overiť už čoskoro.

financnasprava.sk
0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )
Príbehy