fixr.com

/ 0 / PetraSus
Dá sa povedať, že Google sa stal každodennou súčasťou našich životov. Kedykoľvek niečo nevieme, máme pochybnosti a potrebujeme niečo rýchlo nájsť, Google je po ruke. Ako sa hovorí, Google je ako manželka, ktorá všetko vie.

Každá krajina je niečím typická a automaticky si na ňu v spojitosti s istými produktmi spomenieme. Pre Nemecko je typické pivo, s Tureckom sa nám spájajú koberce a s Japonskom zas elektronika. To však nie je reálne to, čo ľudia zadávajú do vyhľadávača. Stránka Fixr zostavila mapu, v ktorej sa nachádzajú položky, ktorých ceny ľudia pomocou Googlu v jednotlivých krajinách vyhľadávajú najčastejšie.

Napriek tomu, že výsledky majú ďaleko od riadneho vedeckého výskumu, keďže údaje boli zhromažďované na základe histórie prehliadania, času a miesta, výsledok predsa len o niečom vypovedá.

Stránka zhromažďovala údaje týkajúce sa toho, ceny akých položiek ľudia najčastejšie vyhľadávajú. Úvod znel „How much does * cost in [x country].“ Teda koľko stojí * v krajine x. Zaujímavé je, že ľudí najčastejšie zaujímalo, koľko stojí v Rusku let lietadlom MIG, koľko zaplatia za služby prostitútky v Brazílii, či koľko ich vyjde plastika nosa v Južnej Kórei.

Mapy sú nasledovné (kliknutím na mapy ich zväčšíte)

fixr.com

Afrika

fixr.com

Ako môžete vidieť, na mape Afriky sa najčastejšie objavujú položky ako jedlo (Food), svadba (Wedding), rôzne zvieratá (Cow, Camel, Goat), či palivo (Gas, Petrol), ale aj možnosti bývania (House, Build a house) a dokonca diamanty (Diamonds). Čo je však zarážajúce, iste ste si aj vy všimli, že bohužiaľ obchodovanie s otrokmi (Slaves) zrejme ešte stále nie je len historickou záležitosťou.

Ázia 

fixr.com

S touto krajinou sa najčastejšie spája vyhľadávanie cien elektroniky, áut, opäť zvieratá, hlavne kravy a ťavy, jedlo, spomínaná plastika nosa a cestovanie. Zaujímavosťou je aj to, že v súvislosti s Áziou ľudia zadávajú do vyhľadávačov aj pojmy ako medové týždne, slúžky a dôchodok. A ani táto krajina nezostáva bez prekvapení, keďže na mape je aj oblasť s názvom Kidney, čo zrejme svedčí o prekvitajúcom obchode s orgánmi, v tomto prípade konkrétne s obličkami.

Európa

fixr.com

Čo sa Európy týka, ľudí zaujímajú ceny spomínaných letov lietadlom MIG, ale aj jedlo (Food), bývanie, pivo, cestovanie, možnosti štúdia (To study) a v niektorých oblastiach je možné vidieť záujem aj o Ferrari, či prostitútky.

Južná Amerika

fixr.com

Ako môžete vidieť na tejto mape, najväčšiu oblasť záujmu v spojitosti s Južnou Amerikou tvoria pivo (Beer) a prostitútky (Prostitute). Veľmi malá časť mapy znázorňuje záujem aj o palivo (Gallon of gas) a miesto, kde by ľudia chceli žiť (To live).

Severná Amerika

fixr.com

Severná Amerika je na tom o niečo lepšie, než Južná, keďže tu nie je ani jediná oblasť znázorňujúca záujem o ceny služieb prostitútkok, ľudí však zaujímajú pasy (Passport), ceny patentov, pozemky (Land), cigary, bývanie a taktiež plastiky brucha (Tummy tuck).

Austrália

fixr.com

Mapa Austrálie je zaujímavá tým, že na jednej strane najväčšiu oblasť tvorí IVF (In vitro fertilistaion), čo znamená, že ľudí zaujímajú ceny umelého oplodnenia, avšak na druhej strane, nachádza sa tu aj pravý opak, a to oblasť s popiskom vazektómia (Vasetcomy), teda sterilizácia mužov. Okrem týchto dvoch oblastí však ľudí zaujímajú aj ceny bývania a svadieb.

Antarktída

fixr.com

Vzhľadom na podmienky, aké na Antarktíde vládnu, nie je veľkým prekvapením, že tá ľudí veľmi nezaujíma, napriek tomu sa však nájdu zvedavci, ktorých zaujímajú ceny pozemkov v tejto oblasti (Land).

Veľa ľudí si zrejme neuvedomuje, že všetko, čo do vyhľadávania Googlu zadajú, je viditeľné pre mnoho ďalších ľudí, ktorí informácie využívajú napríklad aj na takéto prieskumy. Očividne je nutné dobre si premyslieť, akým aktivitám sa na internete venujeme a čo všetko dopustíme, aby sa stalo vecou verejnou. Prekvapili vás niektoré oblasti rovnako ako mňa?

Pozri aj: Google spustil aplikáciu, cez ktorú si môžeš podrobne pozrieť, ako sa za posledných 32 rokov zmenilo aj tvoje mesto

interez.sk (Petra Sušaninová) thisisinsider.com




Komentovať (0)