Foto: vilnius.lt

/ 22 / Ľuboš Belko
Hlavné mesto Litvy sa snaží zaujať veľmi netradičnou a nevhodnou kampaňou.

Litovské ministerstvo turizmu sa ocitlo pod poriadnou kritickou paľbou. Kampaň zahŕňa ženu ležiacu na plachte so vzorom európskej mapy. Z obrázku je badateľná, že žena prežíva orgazmus, pričom v ruke stíska miesto, kde by sa malo nachádzať hlavné mesto Litvy, Vilnius. Týmto propagujú litovskú metropolu, ako bod G európskeho kontinentu.

Banner doprevádza aj sexistický slogan: „Nikto netuší, kde je, ale keď ho nájdete – bude to úžasné„. Na svojej oficiálnej stránky opisuje hlavné mesto svoju kampaň, ako intrigu, ktorá je zamierená na nemeckých a britských turistov. Netrvalo však dlho a kampaň sa dočkala negatívnych ohlasov. Takto už každý vie, kde sa Vilnius nachádza, jediný problém je, že sa nevyfarbil v tom najlepšom svetle, ale presne v takom, ako si západ predstavuje východnú Európu. Čudujeme sa?

vilnius.lt

Je pravda, že kriticky sa k propagácii postavila najmä katolícka cirkev, no zároveň je podstatný aj fakt, že sexistická reklama je podlá, neférová a do seriózneho marketingu by ju nikto ťahať nemal. Už vôbec nie pri propagácii hlavného mesta krajiny. Budúci mesiac by mal pápež František absolvovať turné na Pobaltí, ktoré by malo započať práve v Litve. Miestna cirkev je preto touto kampaňou pobúrená.

Vilnius

Myslím si, že ide o netypickú kampaň, ale verím, že nijakým spôsobom neprekročila hranice demokratickej krajiny,“ povedal litovský premiér Saulius Skvernelis. A má pravdu. Napriek tomu, že podobné reklamy sú na smiech či už na Slovensku alebo vo svete, stále sú účelové. Hovoriac konkrétne o tejto kampani, je jasné, že jej podtón je viac než sexistický, no po vizuálnej stránke zostáva decentnou.

Vilnius

Stále je však nutné priznať, že vzhľadom k návšteve pápeža, ide o veľmi zvláštne načasovanie, čo si myslí aj premiér Skvernelis. Autorka tejto kampane, Inga Romanovskiene ju obhájila tým, že „keď príde na moderných turistov, zvádzame s ostatnými európskymi mestami extrémne náročnú súťaž.“ Napriek tomu, že ide o veľmi kontroverznú reklamu, stále je účinná a o Vilnuse sa hovorí v celej Európe. Ostáva už len dúfať, že litovská cirkev sa s hriešnou slávou hlavného mesta nejako vyrovná.

Pozri aj: Vibrátor spôsobil evakuáciu letiska v Berlíne. Zamestnanci si mysleli, že je to granát

dailymail.com.uk


Komentovať (0)