Foto: Profimedia

Pojem Geissenovci vyvolal v uplynulých dňoch medzi ľuďmi vášne, aj keď sami v podstate nič zlé neurobili. Práve naopak, tešili sa vrúcnemu prijatiu od verejnosti.

Prominentná rodina nemeckých milionárov Geissenovcov trávi uplynulé dni spoznávaním Slovenska. Kým jedna skupina ľudí vyčíta pozornosť, ktorú si získali od vybraných slovenských politikov v náročných časoch, ďalší neváhajú nadšene čakať na vytúženú fotografiu s televíznymi hviezdami, ktoré prišli spropagovať našu krajinu. Nechýbalo však niekoľko kontroverzií, ktoré medzi verejnosťou aj v politických kruhoch kvôli nim vznikli.  

V článku sa dozviete aj:

  • Čo spôsobila návšteva Geissenovcov v parlamente?
  • Kvôli akým prešľapom bol kritizovaný Richard Sulík?
  • Ako Carmen namiesto Slovenska urobila nechtiac reklamu Rusku?
  • Prečo Geissenovci rozdelili ľudí na Slovensku?

Geissenovci v zložení Carmen, Robert a ich dcéry Davina a Shania dostali pozvanie na Slovensko počas stretnutia na výstave Expo 2020 v Dubaji od samotného ministra hospodárstva Richarda Sulíka. Návštevu dohodol pri haluškách po tom, ako Roberta zaujalo výnimočné slovenské vodíkové auto.

Nepochybne môže ísť o skvelú reklamu pre našu krajinu, samotný Sulík spočiatku hovoril, že návšteva rodiny Geissenovcov môže mať pre Slovensko marketingovú hodnotu minimálne 100-tisíc eur. Podľa ministra hospodárstva môžu pomôcť spropagovať slovenský cestovný ruch, ktorý v uplynulých rokoch utrpel množstvo strát.

Privítali ich s úsmevmi, nechýbala ale ani kritika

Podľa informácií, ktoré sa v uplynulých dňoch objavovali v médiách, Geissenovci zostali pozitívne prekvapení tým, akí sú u nás známi. Na druhej strane, vyvolali aj množstvo vášní.

Ako jedna z prvých o ich príchode na Slovensko informovala poslankyňa Národnej rady Jana Bittó Cigániková na svojom Instagrame.

„Môžete mať na Geissenovcov rôzny názor, ani ja som k ich fanúšikom predtým nepatrila. Isté ale je, že môžu Slovensku, našej prírode, pamiatkam a atrakciám urobiť výbornú reklamu,“ napísala v statuse k fotografii s nemeckými milionármi. Už v komentároch sa objavilo množstvo negatívnych reakcií, ktoré sa zhodovali v tom, že ide o výsmech občanom.

Dostali sa až do parlamentu

Situácia sa ešte vyostrila po tom, ako Geissenovci navštívili priestory parlamentu. Kriticky sa ku nej vyjadrili mnohí. Napríklad politológ Jozef Lenč, ktorý napísal ostrý status k fotografii, na ktorej stojí nemecká rodinka za rečníckym pultom.

„Misia EXPO 2020 a varenie bryndzových halušiek na opakovaných návštevách Dubaja, ktoré kompenzovali nečinnosť vlády, prinášajú svoje ovocie. Kolotočiari z NDR prišli na Slovensko. Útok opozície, ktorá sa svojimi obštrukciami v NR SR a (ne)úspešným hlasovaním o vydaní Roberta Fica na väzobné stíhanie snažila zmariť úspešnú návštevu Geissenovcov, je zmarený.“ napísal.

Kritika sa týkala predovšetkým Richarda Sulíka

Poslanec Európskeho parlamentu Martin Hojsík zas upozornil na svojom Facebooku hneď na niekoľko problematických momentov v spojení s Geissenovcami.

„Nie je luxus ako luxus. Kým Geissenovci ukazujú luxus vo svojej reality show, Richard Sulík ukazuje politický prepych. Celá Európa čelí energetickej kríze a vojne na Ukrajine. Minister hospodárstva má však svoje priority a nenechá sa od nich odradiť. Hlavne, že je show,“ napísal v jednom zo statusov.

Sulík uprednostnil Geissenovcov pred vojnou

Návšteva Geissenovcov v parlamente sa stala námetom pre vznik viacerých meme obrázkov. Hlavne po tom, ako sa ukázalo, že sa Richard Sulík v utorok nezúčastnil prejavu ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského v slovenskom parlamente, pretože bol práve s Geissenovcami v Banskej Štiavnici, informoval Denník N.

K tejto príležitosti satirická stránka Zomri zverejnila príspevok, pod ktorým ľudia neváhali vyjadrovať svoje názory. Mnohé z nich kritizovali práve ministra hospodárstva Richarda Sulíka za tento krok.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa zomriofficial (@zomriofficial)

Niektorí hovoria o cirkuse

Pravda upozornila na ďalšie delenie ľudí na dve skupiny, ktoré Geissenovci v Štiavnici spôsobili. Banská Štiavnica patrí bezpochyby medzi turisticky najvyhľadávanejšie miesta na Slovensku. Ako denník uviedol, niektorým miestnym sa nepáči takáto bulvarizácia Štiavnice. Primátorka Nadežda Babiaková ale podotkla, že mesto žije predovšetkým cestovným ruchom a vníma ako pozitívne to, že sa o nej dozvedia napríklad ľudia z Nemecka.

Mali spropagovať Slovensko, Carmen na Instagrame označila hotel v Rusku

O dávku kontroverzie sa zapríčinila aj samotná Carmen Geiss. Pred dvoma dňami pridala na svoj Instagram prvý príspevok zo Slovenska. Fotografiu zhotovila v luxusnom Grand Hotel River Park v Bratislave. Ako si všimla jedna fanúšička Zomri, označila však hotel s identickým názvom, ktorý sa nachádza v Rusku.

Rýchlo ale svoju chybu napravila a uviedla správne miesto. V komentároch sa jej dostalo množstvo pozitívnych komentárov a privítaní od Slovákov, ktorí Carmen na sociálnej sieti sledujú.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa zomriofficial (@zomriofficial)

Ľudia sa s nimi nadšene fotili

S prominentnou návštevou sa na internete chválili nie iba ľudia, ktorí Geissenovcov stretli a odfotili sa s nimi, ale na Instagrame nemeckých milionárov pochválil aj samotný profil Grand Hotel River Park.

Sme radi, že počas svojej cesty po Slovensku nevynechal „Róóóbert“ Geiss s manželkou Carmen a dcérami Shaniou a Davinou ani náš hotel. Známeho nemeckého podnikateľa a jeho rodinu mnoho ľudí spoznáva vďaka reality šou Geissenovci – Ťažký život milionárov. Práve jednu z častí obľúbenej šou natáčajú v týchto dňoch aj na Slovensku,“ napísali v statuse k fotografii. 

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Grand Hotel River Park (@grandhotelriverpark)

Galériu z návštevy Geissenovcov uverejnila aj Banka lásky v Banskej Štiavnici. „Aj milionári sú len ľudia. Aj oni túžia, aby ich láska trvala večne. Včera nás navštívili Carmen a Robert aj so svojimi dcérami Davinou a Shaniou. Bol to skvelý zážitok! VŠETKÝCH VÁS, FANÚŠIKOV BANKY LÁSKY, SRDEČNE POZDRAVUJÚ!“ dopísali aj odkaz pre sledovateľov.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa BANKA LÁSKY (@banka_lasky)

O Slovensku vzniknú rovno tri časti Ťažkého života milionárov

Geissenovci sa napokon rozhodli, že sa postarajú o ešte väčšiu propagáciu Slovenska, než bolo pôvodne avizované. Najprv sa hovorilo o jednej, úspech verejnosti, ktorý sa im dostal, spôsobil, že o nás vzniknú rovno tri časti ich úspešnej šou Geissenovci – Ťažký život milionárov, ktorá beží na obrazovkách už viac ako desať rokov, uvádza Mediaboom.

Strana SaS podľa portálu uviedla vo svojom stanovisku, že Geissenovci chcú ukázať slovenskú prírodu, gastronómiu, športové možnosti aj samotnú pohostinnú náturu Slovákov.

Či sa im Slovensko podarí spropagovať v dobrom svetle budeme sledovať. Rovnako aj to, či táto reklama, ktorá spôsobila množstvo kontroverzie, prinesie aj želané výsledky v turistickom ruchu.

0
Uložiť článok
Komentovať