Foto: TASR - Jaroslav Novák

Na okraji Petržalky búrajú depo metra.

Metro v Bratislave je definitívne minulosťou, aspoň nateraz. Z povrchu mesta totiž zmizol aj jeho posledný a najzreteľnejší pozostatok. Depo v Janíkovom dvore muselo ustúpiť novobudovanej električkovej trate smerujúcej do Petržalky, ako aj iným infraštruktúrnym projektom. 

Hlavné mesto Slovensko sa skutočne kedysi reálne zamýšľalo nad výstavbou metra. Projekt dokonca začal byť aj realizovaný a to v roku 1988, keď bol v mieste budúcej stanice Dunaj položený základný kameň. Malo ísť o druhú sieť metra v celom Československu. Budovanie metra začalo trasou B, ktorá mala prepojiť Petržalku a bratislavskou Hlavnou stanicou. Projekt bol odhadovaný na 12 miliárd vtedajších československých korún a dokončený mal byť na prelome tisícročí.

Foto: TASR – Jaroslav Novák
Foto: TASR – Jaroslav Novák
Foto: TASR – Jaroslav Novák
Foto: TASR – Jaroslav Novák

Žiadne metro však nakoniec v Bratislave nevzniklo. Projekt bol zastavený po dvoch rokoch a k jeho obnoveniu už nikdy nedošlo. Jednou z najvýraznejších pamiatok na toto obdobie je práve rozostavané depo metra, ktoré malo vzniknúť na okraji Petržalky v Janíkovom dvore. Stálo tam až donedávna, kedy začali búracie práce pre nové infraštruktúrne projekty Petržalky. Kým mnohí si zrejme povedia že konečne, iným bude spomienka na odvážny projekt metra a pomerne drahá grafiti zóna zrejme chýbať.

Foto: TASR – Jaroslav Novák
Foto: TASR – Jaroslav Novák
Foto: TASR – Jaroslav Novák
Foto: TASR – Jaroslav Novák
wikipedia.org
0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )
Príbehy