Foto: interez.sk

V Stupavskej Hodovni našiel Martin počas šou potraviny, ktoré boli po záruke niekoľko mesiacov. My sme sa boli pozrieť, akou transformáciou reštaurácia prešla.

Známa televízna šou, v ktorej šéfkuchár Martin Novák navštevuje gastroprevádzky po celom Slovensku, sa teší veľkej obľube. Kým niektorí majitelia si prísneho odborníka volajú pre problémy s návštevnosťou, iných trápia skôr personálne záležitosti. Stupavská Hodovňa je vzácnou kombináciou oboch týchto faktorov, o čom sa vo včerajšej časti presvedčil aj sám šéfkuchár. My sme sa rozhodli pozrieť, ako to v podniku vyzerá dnes.

Bývalá diskotéka a problémy s personálom

Ako z úvodu novej časti šou Na nože vyplynulo, reštauráciu Stupavská Hodovňa vlastní mladý pár, ktorý sa pustil do neľahkého boja. Prevádzka mala totiž medzi miestnymi zlú povesť, nakoľko sa tu organizovali diskotéky a spája sa aj s bitkami. „Odkedy som prevádzku kúpil, prvé 4 mesiace to bolo stále mínus 5-tisíc eur,“ povedal štábu majiteľ reštaurácie. Ako sa však ukázalo, problém s návštevnosťou nebol iba kvôli priestorom, ale spôsobovali ho aj ďalšie faktory.

Azda tým najdôležitejším bola kvalita jedál, ktoré zákazníkom servírovali. Skonštatoval to samotný Martin hneď pri prvej ochutnávke, ktorú v Hodovni absolvoval. Keď s realitou konfrontoval majiteľa prevádzky a vedúcu, poukázal na fakt, že sú to práve oni, kto nesie za výsledok zodpovednosť. V tomto smere sa začal odhaľovať ďalší problém, ktorým malo byť vedenie reštaurácie.

Foto: interez.sk

Neskúsená prevádzkarka (majiteľova priateľka, pozn. red.) dostatočne nedohliadala na chod podniku, ktorý sa ukázal ako neefektívny, neriadený a chaotický. Azda najväčšie napätie potom vyvolala Martinova kontrola kuchyne a skladu, kde okrem neporiadku objavil aj mäso či ryby, ktorých dátum spotreby bol už niekoľko mesiacov presiahnutý, nehovoriac o zlom uskladnení potravín.

Na všetkých nedostatkoch sa začalo pracovať a známy šéfkuchár napokon odchádzal zo Stupavskej Hodovne relatívne spokojný. Ohodnotil ju nálepkou s troma nožmi, pričom bolo badať, že prevádzkarka spolu s celou reštauráciou urobili požadovaný progres. V konečnom dôsledku však o úspechu rozhodnú až ďalšie týždne a mesiace, počas ktorých si musí prevádzka zákazníkov nielen získať, ale aj udržať. My sme sa rozhodli presvedčiť na vlastnej koži, či sa to stupavskému podniku podarilo.

Počas obednej špičky sme veľa ľudí nestretli

Do stupavskej reštaurácie sme sa vybrali vo štvrtok, teda deň po odvysielaní novej časti šou v televízii. Práve počas týchto dní bývajú podniky známe z televízie najviac naplnené, o čom sme sa presvedčili napríklad v Banskej Bystrici či Prešove. Na miesto sme dorazili približne o 12:45, kedy v gastre zvyčajne vrcholí obedná špička a prevádzky majú najviac práce. Na naše prekvapenie bolo v útulnej reštaurácii obsadených nanajvýš 5 stolov. Samozrejme, je možné, že najväčší príval hladných krkov už Hodovňa „odbavila“ pred nami.

Foto: interez.sk

Personál od prvého kontaktu pri vstupe do podniku pôsobil ústretovo a milo. Na našom stole sme si hneď našli vytlačený papier s denným menu. V tomto smere by sme reštaurácii odporučili nejaký obal, prípadne tlač na tvrdší papier, nakoľko pri posledných obedných hosťoch už môže „holá“ biela A4 pôsobiť mastne a neesteticky.

Foto: interez.sk

Na výber sme mali paradajkovú a držkovú polievku, ako druhé jedlo Hodovňa ponúkala sviečkovú na smotane s parenou knedľou, kurací špíz na šampiňónovej omáčke s ryžou a špenátové rizoto s parmezánom. Náš výber smeroval k paradajkovej polievke, sviečkovej a rizotu. Prvý chod nášho štvrtkového obeda sme na stole mali približne za 5 minút – išlo o štandardnú sladšiu paradajkovú polievku, na akú sme mnohí zvyknutí aj z domáceho prostredia a v zásade jej skutočne nebolo čo vytknúť.

Foto: interez.sk
Tento článok je dostupný členom Interez PREMIUM

Uložiť článok

Najnovšie články