Foto: Úrad vlády SR

Dnes cez slávny tunel Višňové prejdú prvé vozidlá.

Tunel Višňové je oficiálne otvorený. Minister vyvrátil tvrdenia o jeho dodatočnom spoplatnení, výjazd na Vrútky ostáva zatiaľ zatvorený.

Nový úsek diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou umožní vodičom prejsť tunelom Višňové, najdlhším na Slovensku s dĺžkou 7,5 kilometra. Celková dĺžka úseku je 13,5 kilometra a jeho sprejazdnenie odkloní dopravu z nebezpečnej cesty vedúcej pod Strečnom.

Minister Ráž predpokladá, že tunel sa podarí v pondelok sprejazdniť najneskôr o 19.00 h. „Možno to bude aj skôr, ale bude treba odpratať všetku techniku, ktorá slúži k slávnostnému otvoreniu. Pevne verím, že dnes od večerných hodín bude tunel sprejazdnený,“ poznamenal Ráž.

Pripomenul, že odovzdaním tunela Višňové stúpne aj využívanie úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. „Tunely Ovčiarsko a Žilina málokto využíval a až teraz pri otvorení Višňového ich stavba nadobudne zmysel. Celkových 25 kilometrov diaľnice výrazne pomôže a skráti cestu popod Strečno,“ zdôraznil Ráž.

Prieskumná štôlňa najdlhšieho slovenského tunela sa začala raziť ešte v roku 1998 a prerazili ju s dvojročným oneskorením v septembri 2002. Samotná výstavba tunela sa však začala až o 12 rokov neskôr. Úsek D1 s tunelom Višňové začalo pôvodne stavať združenie firiem Salini Impregilo a Dúha, s ktorým však Národná diaľničná spoločnosť v marci 2019 ukončila zmluvu. Verejnú súťaž na dostavbu diela vyhrala stavebná firma Skanska.

Vyjadril sa aj k výjazdu

Podľa ministra je nemožné zabezpečiť výjazd z tunela na Vrútky podľa súčasnej bezpečnostnej normy, budú však pracovať na riešení.

„Bezpečnostný technik zhodnotil, že výnimka z takejto normy dnes nie je vhodná, to znamená, že ju nepovolili. Budeme sa zamýšľať, ako to spraviť. Možno zníženie rýchlosti v tuneli,“ vyjadril sa Ráž.

„Šťastné a Višňové vám prajem,“ uzavrel minister.

Momentálne bude však výjazd určite zatvorený. Pre ľudí z Vrútok je to vraj rozdiel približne 8 minút. Podľa Ráža to stojí za to, aby sa predišlo prípadným nehodám.

Fico si ho prešiel na korčuliach, spomenul peniaze na Ukrajinu

Diaľničný úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala je pre tento región a pre celé Slovensko doslova požehnaním. Ak pod Strečnom každý deň prechádza 20.000 vozidiel, z toho štvrtina nákladných, tak si všetci vieme predstaviť, aká to bude obrovská úľava pre tento región a pre ľudí, ktorí tadiaľ cestujú,“ uviedol vo svojom príhovore Fico.

Ak pôjdem na Európsku radu, nebudem hlasovať za vojenské pôžičky Ukrajine, my peniaze potrebujeme tu doma na Slovensku, máme čo stavať,“ pokračoval premiér.

Fico spomenul aj to, že sa v tuneli ráno korčuľoval.

Preboha, ľudia, veď sa z toho tešme,“ pokračoval Fico. „Fakt je, že toto dielo sme dnes dokončili do takého štádia, že ho môžeme v popoludňajších, najneskôr vo večerných hodinách, odovzdať verejnosti“ zakončil.

Podľa NDS ušetrí prechod tunelom približne 15 minút, čo môže zásadne ovplyvniť výber najrýchlejšej trasy medzi Bratislavou a Košicami.

Uložiť článok

Najnovšie články