Meta, materská spoločnosť Instagramu, začala testovať novú funkciu, ktorá používateľov núti sledovať reklamy bez možnosti preskočenia. TASR informuje na základe správy televízie BBC.
Zatiaľ preskočiť môžete
Používatelia Instagramu majú v súčasnosti možnosť preskočiť reklamy v hlavných kanáloch Novinky, Príbehy a Reels. Novotestovaná funkcia „reklamná prestávka“ podľa používateľov preskočenie reklamy znemožňuje. Dokazujú to zdieľané obrázky, podľa ktorých majú opäť možnosť posúvať sa ďalej až pri nulovom časovom odpočte.
„Niekedy si budete musieť pozrieť reklamu, aby ste mohli pokračovať v prehliadaní,“ uvádza text, ktorý sa zobrazí po stlačení tlačidla s ďalšími informáciami.
Instagram pre BBC potvrdil testovanie novej funkcie. „Vždy hľadáme formáty pridávajúce hodnotu pre zadávateľov reklamy,“ uvádza s tým, že ďalšie informácie poskytne, ak testovanie vyústi do trvalej zmeny formátu.
Zmena sa nepáči
Zmena medzi používateľmi vyvolala vlnu nevôle. Niektorí ju označili za „agresívny ťah, ktorým sa Meta snaží z reklamy vytrieskať viac peňazí“, iní zvažujú bojkot.
Nepreskočiteľné reklamy sú najznámejšie zo služby YouTube. Používateľom bez prémiového predplatného sa prehrávajú 15- až 30-sekundové reklamy a ponúka tiež možnosť kratších šesťsekundových reklám. Množstvo používateľov preto začalo používať rôzne spôsoby blokovania reklám. Google ako materská spoločnosť YouTube sa to snaží znemožniť.
Výskum dokazuje, že nútené sledovanie reklám nemusí priniesť zlepšenie štatistík a môže mať opačný efekt.
Štúdia z roku 2021 uvádza, že u používateľov sociálnych sietí vyvolávajú najväčší odpor invazívne reklamy narúšajúce ich pozornosť. Odpor sa mení na podráždenie a následne spôsobuje aktívne vyhýbanie sa propagovanému tovaru alebo službe.
Podobný trend potvrdzuje aj štúdia sociálnej siete TikTok z januára. Možnosť preskočiť reklamu by údajne zvýšila záujem o reklamu u viac než 70 percent jej účastníkov.
Navštívili sme slovenský unikát, ktorý je skrytý pod zemou: Za vstup dáte 14,50 eura, celá Európa nám ho môže závidieť
Na trhoch v Nitre majú aj špeciálnu atrakciu: Ľudia chvália lacné lokše za 2,40 eura, kúpili sme aj mačku vo vreci
Košické vianočné trhy nám vyrazili dych. Oškvarky z kapra za 15 eur ľudia ospevujú, cibuľa za 1,5 eura prekvapila
Cheeseburger za 0 €: Boli sme na otvorení horúcej novinky. Sľúbili 1 000 jedál zadarmo, poriadne nás sklamali
Expert na hypotéky: Ľudia preplácajú úvery aj o stovky eur mesačne, ktoré vedia ušetriť. Pozor na kreditky či hazard
Mesiac som žila zo 4,57 eura na deň: Potraviny ma stáli len 128 eur, podarilo sa mi to vďaka tomuto triku a bez obmedzovania
Klobása či placky stoja aj 12 eur, novinkou je výhodné menu. Boli sme na trhoch v Bratislave, takéto sú tohtoročné ceny
42 rokov hnila doma vo svojej posteli: Hedviga zomrela a zápach rozkladajúceho tela susedov nerušil. Nikto si to nevšimol
Navštívili sme nádhernú slovenskú dedinu, jedinú svojho druhu. Redaktorka vyskúšala novú linku Košice – Bratislava









Nahlásiť chybu v článku