Nový film režiséra Mira Rema Láska pod kapotou, ktorý počas svojej svetovej premiéry ohúril karlovarské festivalové publikum, vstupuje v týchto dňoch do slovenských kín. Podľa mnohých divákov, ktorí film už mali možnosť vidieť, sa Removi podarilo na plátna kín priniesť jednu z najlepších tuzemských dvojíc posledných rokov – bývalého baníka Jaroslava a jeho školskú lásku Jitku.
Hlavné postavy filmu Láska pod kapotou, Jaroslav Vávra a Jitka Prokipčáková, po svetovej premiére na festivale v Karlových Varoch, prišli predstaviť svoj životný príbeh aj slovenskému publiku. Do kina Lumière, v ktorom sa konala slávnostná slovenská premiéra filmu, dorazili Jaroslav s Jitkou vo svojom autokrosovom závodnom aute.

Autentické zachytenie reality bez pretvárky a vopred napísaného scenára
„Je to zážitok. Ja nie som herec a nikdy ním nebudem, ale celé nakrúcanie by som si znovu zopakoval. Bola to krásna a zaujímavá práca, pri ktorej som sa nemusel ani chvíľu pretvarovať. Neviem, či si to ľudia všimnú, ale ani v jednej scéne nehrám, ja takto totiž žijem. A aj keď sa do filmu nedostalo všetko – len torzo z môjho života, film vnímam ako jednu vyhranú etapu,“ teší sa z filmu jeho hlavný predstaviteľ Jaroslav Vávra.
Film Láska pod kapotou bol natáčaný mnohými kamerami a vyžadoval si pomerne neobvyklé techni cké riešenia. Autori filmu sa počas troch rokov nakrúcania snažili o nemožné – zachytiť dokumentárnymi spôsobmi karamboly a situácie, v ktorých ide o závod.

V niektorých momentoch šlo doslova o život
„Experimentovali a upevňovali sme kamery kam nás napadlo. Vo filme sú použité len trblietky, ani nie promile nazbieraného materiálu z pretekov, z desiatok hodín jazdenia na rôznych tratiach, z mnoho kamier v priebehu troch rokov. Šťastie prialo pripraveným a napokon sme zachytili pomerne výživné momenty, v niektorých šlo doslova o život. Mám z tejto formy dokumentárneho bádania veľkú radosť. Je to niečo pripomínajúce skôr vedecký experiment, práca s nejasným výsledkom. Radosť z takto vytvorených sekvencií v strižni je potom o to väčšia. Mál som pocit, že som prekonal sám seba,“ dodáva s úsmevom režisér filmu Miro Remo.
Aj keď je Láska pod kapotou dokumentárnym filmom, po jeho premiére si veľa ľudí myslelo, že film je hraný a že mnohé dialógové scény vychádzajú z vopred napísaného scenára. Opak je však pravdou.

„Ako režiséra ma teší, keď si ľudia po vzhliadnutí filmu myslia, že film je hraný. Avšak, Láska pod kapotou pracuje výhradne s reálnymi situáciami a nič v nej nie je hrané. Je to dokumentárny film a jednotlivé scény sú reálnymi obrazmi zo života Jaroslava a Jitky. Počas nakrúcania sa nám postupne pred kamerou odohrávali čoraz autentickejšie, aj keď v mnohých situáciách doslova osudové obrazy. Takúto mieru autenticity som vo svojich filmoch ešte nezažil,“ prezradil Miro Remo.
Preteky o život prichádzajú do našich kín
Od 9. septembra, vďaka distribučnej spoločnosti Filmtopia, si návštevníci kín a milovníci filmov budú môcť pozrieť Lásku pod kapotou vo svojom obľúbenom kine na celom Slovensku. Režisér Remo sa následne vyberie so svojim novým filmom na krátku slovenskú kino tour a vo vybraných kinách bude po filme diskutovať s divákmi.
Matúš chodí všade pešo: V tejto európskej krajine sme sa báli. Chodník na Novom Zélande začína dezinfekčnou stanicou
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom
Stavať ho začali ešte za Mečiara: Pri tuneli Višňové sa vystriedalo 12 ministrov, skoro po 30 rokoch ho otvárajú
Zažili sme unikát, aký inde na Slovensku nenájdete: V decembri sme sa ocitli v srdci džungle, zaplatíte 8 eur
Bola vysušená doma v garáži a jej rodina si to nevšimla. Analytička povedala, kto môže mať problém s energopomocou
Nielen Culkinovi zo slávy preplo: Jeho filmový brat pýtal za podpis peniaze, svoju partnerku takmer uškrtil
Okamžite si ich bežte pozrieť: Našli sme 10 najlepších filmov roku 2025, mnohé z nich vám úplne ušli
Tento vianočný darček stíhate aj na poslednú chvíľu: Buďme solidárni, niekomu to môže zachrániť život
Šialený Hitlerov megavlak: 5-hviezdičkový hotel na koľajniciach mal byť budúcnosťou dopravy, postaviť ho nebolo možné
Milan Bez Mapy po kauze s Nickom Papcunom: Svojich sledovateľov a ich peniaze si vážim. Vieme, ako sa to nestane vám








Nahlásiť chybu v článku