Foto: Unsplash.com

StartItUp.sk / / Série
Nie sú to kapitálové fondy a ani akcie, ktoré vychýrený odborník na financie považuje za najhoršie možné finančné rozhodnutie mileniála.

Tak si to zhrňme. David Bach je jedným z najuznávanejších finančných analytikov a motivátorov Ameriky s miliónmi predaných bestsellerov a zároveň miliónmi na účte. Ľuďom po celom svete radí ako, kedy a kde správne investovať tak, aby sa nakoniec peniaze zúročili. Z času na čas sú jeho rady naozaj kontroverzné.

Foto: Unsplash.com

Hovorí napríklad, že pri prvom zárobku tvojho biznisu musíš odmeniť predovšetkým seba. Nedávno pomyselne „naložil“ aj mileniálom.

Pre CNBC Make it Bach povedal: „Nič, čo počas svojho života spravíš, neznamená väčšie vyhodenie peňazí von oknom, než kúpa nového auta. Je to jednoducho to najhoršie finančné rozhodnutie, aké len môžu mileniáli urobiť.“

V okamihu, keď totižto svoje nové auto zaparkuješ doma v garáži, začína sa znehodnocovať a už do konca prvého roka od kúpy, to môže byť strata 20-30 %, za päť rokov dokonca až 60 % z pôvodnej hodnoty. Ešte menej logické podľa neho je fakt, že mnoho mladých ľudí si na svoje nové auto požičiava. Prečo by si sa zaviazal banke kvôli produktu, ktorý takmer okamžite stratí približne tretinu svojej hodnoty?

Foto: Unsplash.com

Riešenie je jednoduché

Odborník tvrdí, že oveľa vhodnejšou cestou, ako sa k vlastnému dopravnému prostriedku dostať, je lízing. Za auto, často vo vynikajúcom stave, totižto zaplatíš len zlomok jeho pôvodnej ceny a v dlhodobom horizonte so svojimi financiami narábaš omnoho rozumnejšie. A nemusí to byť dokonca ani Bentley.

Veď nakoniec, miliardár Mark Zuckerberg nedá dopustiť na svoju Acura TSX či Hondu Fit, ktoré nepatria medzi luxusné, drahé autá a dnes už bývalý šéf nábytkárskeho gigantu IKEA až do smrti jazdil na starom Volve 240 GL. Kanadský biznismen a televízna osobnosť Kevin O´Leary dokonca priznal, že autá neznáša a vždy, keď sa potrebuje dostať z miesta na miesto, zavolá si radšej jednu z dostupných taxi služieb.

Tento článok vznikol v spolupráci so StartItUp
CNBC
0
Komentovať (0)