Foto: Unsplash

To, že Disney predbehol Netflix v počte predplatiteľov je bod obratu „v streamovacích vojnách".

Americký mediálny koncern Disney v počte predplatiteľov streamovacich služieb predbehol firmu Netflix. Koncern mal na začiatku júla 221,1 milióna predplatiteľov. Dostal sa tak tesne pred firmu Netflix, ktorá v druhom kvartáli takmer milión predplatiteľov stratila a ich počet sa znížil na 220,67 milióna. Informuje o tom portál bbc.com.

Koncern Disney počas apríla až júna počet predplatiteľov streamovacich služieb zvýšila o 14,4 milióna, čo bolo podstatne viac, ako analytici očakávali. Mnohí noví predplatitelia sú na trhoch mimo USA. Získavanie predplatiteľov však znamenalo vysoké nálady a podnikanie firmy v oblasti streamovacich služieb v druhom kvartáli skončilo v strate 1,1 miliardy dolárov. Manažéri koncernu očakávajú, že tieto straty budú kulminovať v tomto roku.

Bod obratu „v streamovacích vojnách“

Celkové tržby spoločnosti Disney počas apríla medziročne stúpli o 26 percenta a jej zisk bol v objeme 1,5 miliardy dolárov. Analytik PP Foresight Paolo Pescatore označil to, že Disney predbehol Netflix v počte predplatiteľov, za bod obratu „v streamovacích vojnách“ a dodal, že Disney má viac priestoru na rast ako jeho hlavný súper Netflix.