Prvá nemecká elektro diaľnica, známa ako eHighway, je otvorená neďaleko Frankfurtu. A nie, neznamená to, že vstup sem majú povolené len elektromobily. Tento systém v skutočnosti len na diaľnicu zavádza koncept, ktorý poznáme už celé roky v mestách. Kamióny sa tu totiž môžu napojiť na trolejové vedenie a tým pádom nemusia na elektrifikovanom úseku využívať dieslové motory.
Vývoj diaľnice pritom nebol nijak zvlášť náročný, keďže išlo len o inštaláciu trolejového vedenia nad cestu. CNN uvádza, že diaľnica zatiaľ existuje len na 10 kilometrovom úseku. Hybridné kamióny, ktoré sú na tomto úseku testované majú elektrické aj dieslové motory. Siemens podobnú diaľnicu už otvoril aj vo Švédsku. Tu sa však vyskytovala len na súkromných cestách a išlo o testovacie miesto pre takéto kamióny.

Začína sa v malom
Cieľom takejto diaľnice je pochopiteľne zredukovať využitie spaľovacích motorov, a tak znížiť emisie. Pre kamionistov je to však tiež výhodná ponuka, keďže týmto spôsobom ušetria na palive. Desaťkilometrový úsek, kde bola diaľnica otvorená sa nachádza medzi frankfurtským letiskom a miestnou priemyselnou zónou. Toto miesto je pravidelne veľmi vyťažené, a tak ide o skvelý úsek, kde by sa mala redukcia emisií začať.

Nemecká vláda investuje približne 70 miliónov do kamiónov, ktoré budú môcť tento systém užívať na pravidelnej báze. Už onedlho by mal byť tento úsek predĺžený. Podľa spoločnosti Siemens môže kamionista ušetriť na takejto diaľnici až 20-tisíc eur. Podobnú diaľnicu môžeme nájsť aj neďaleko amerických prístavov v LA a Long Beach. V Spojených štátoch budú môžno tiež diaľniciam dominovať aj elektrické kamióny Tesla.
SME, CNN
Radik bol postrach Ruska: Škrtil 90-ročné ženy, tvrdil, že ich to nebolí a len sa chcel najesť. Náhodou ho zachytilo video
Boli sme sa v Bratislave zaočkovať proti covidu bez registrácie: Rad nemal konca, ľudia vtipkovali o kukurici. Na toto sa pripravte
Urológ Ján Švihra: Vo vybraných prípadoch má obriezka stále veľký zmysel. Takto by mala vyzerať správna hygiena „tam dolu“
Brat za Brata zbiera údaje možno aj o vás. Redaktorka bola 21 dní v top exotickej destinácii, výdavky ju prekvapili
Objavili sme klenot, nikdy ste o ňom nepočuli: Prešli sme sa po najstaršom drevenom moste v Európe a navštívili unikát
Jednu chcel označiť horiacou cigaretou, inú zase zbil do bezvedomia. Čím bol Picasso väčší sadista, tým lepšie maľoval
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny
ANKETA: Nemá to tu čo robiť. Pýtali sme sa Slovákov, či nakupujú v ruskom reťazci MERE a čo si o ňom myslia
Odborníčka na dýchanie Petra Gaul: 60 až 80 % z nás nedýcha správne. Čo bude platiť večne, sú 3 zásady
Najslávnejšia krádež v histórii umenia. Mona Lisa zmizla na dva roky z Louvru, podozrivý bol aj Picasso












Nahlásiť chybu v článku