Foto: ncojournal.dodlive.mil/Pixabay

/ 193 / Michaela
Snažíte sa o zdravý životný štýl a poctivo cvičíte? Ak sa vám nedarí, môžu to mať na svedomí mýty, ktorým stále verí väčšina ľudí.

Je jasné, že nikto neschudne ležaním na gauči a pozeraním do televízora. Ak chceme zmenu, musíme sa poriadne snažiť. Zmeniť stravovacie návyky, pitný režim a v neposlednom rade cvičiť. Vedci však nedávno poukázali na najčastejšie zlozvyky, ktoré robíme. Myslíme si, že pomáhame telu dostať sa do formy, no pritom robíme presný opak. Možno ich robíte aj vy.

Poďme si ich teda spoločne zhrnúť. Z niektorých z nich možno budete sklamaní, no čím skôr ich zmeníte, tým skôr budete môcť spraviť pozitívnemu zmenu k šťastnejšiemu a zdravšiemu životu.

Cvičiť stačí jeden až dvakrát týždenne

pixabay.com

Ak chcete skutočne dosiahnuť viditeľné zmeny na svojej postave, predsa sa len budete musieť posnažiť o niečo viac. Podľa nedávnej štúdie si musíte dať do tela minimálne 4 až 5-krát týždenne. Vtedy uvidíte skutočný rozdiel.

Najlepšie sa cvičí hneď ráno

Ak vám to vyhovuje, je to fajn. Ale určite to nie je podmienka. Cvičiť treba vtedy, keď máte čas a nebude vás nikto rušiť. Dôležité je vytvoriť si rutinu a tú potom neporušovať.

Ak začnete posilňovať, automaticky premeníte tuk na svaly

pixabay.com

To nejde. Tuky sa jednoducho nevedia premeniť na svaly. Tak to v našom tele nefunguje. Tuk je tuk a svaly sú svaly. Tukových vankúšikov sa zbavíte predovšetkým úpravou jedálnička a svaly vybudujete cvičením a pohybom.

Puzzle a krížovky sú vynikajúcim cvičením mozgu

Od detstva lúštite krížovky s nádejou, že si perfektne precvičíte mozgové závity? Asi vás sklameme. Podľa vedcov je najlepšie cvičenie na mozog  práve fyzické cvičenie. Akékoľvek aerobné cvičenie naštartuje mozog, vyvetráte si pri ňom hlavu a naplánované úlohy tak zvládnete oveľa lepšie. Preto stojí za to nebyť leniví.

Najlepšie schudnete cvičením

pixabay.com

V tomto už pohoreli mnohí. Ak si doprajete polhodinovku na stacionárnom bicykli, neznamená to, že si za odmenu môžete dať dva veterníky. Chudnutie začína predovšetkým úpravou jedálnička. Cvičenie pomáha formovaniu postavy.

Chcete mať na bruchu „radiátor?“ Robte brušáky

pixabay.com

Môžete ich robiť, ale aj tak nebudete mať  pekne formované brucho. Na to treba precvičiť aj ďalšie svaly a zamerať sa na posilňovanie celého jadra, nie len priamy sval brucha.

Činky sú len pre mužov

Aj ženy si pomocou činiek môžu pekne vyformovať postavu. Ak to nebudú preháňať, nemusia sa báť, že prídu o jemné ženské črty. Vytvarujú si postavu, o ktorej iné môžu len snívať.

Z formy vypadnete až po dvoch týždňoch

V skutočnosti formu začneme strácať už po siedmych dňoch. Táto informácia môže byť peknou motiváciou na to, aby sme prekonali svoju lenivosť.

Najlepší spôsob dostať sa do formy? Zabehnúť maratón!

pixabay.com

Maratón je predovšetkým o prekonávaní vlastných limitov, avšak určite nie je jediným spôsobom, ktorým sa dostanete do formy. Podľa viacerých výskumov práve krátky, no intenzívny beh, má oveľa viac zdravotných benefitov ako beh na dlhé trate. Stačí si denne dopriať 5 – 10 minút naozaj intenzívneho behu a vaše telo vám bude ďakovať.

Zapisujte si všetko, čo jete

Možno vás to bude baviť týždeň. Ale z dlhodobého hľadiska je to neskutočná strata času. Okrem toho naozaj nedokážeme byť k sebe naozaj objektívni. Myslíme si, že sme spálili viac kalórii ako v skutočnosti, a sem-tam si zabudneme zapísať nejakú to sústo do denníčka či aplikácie. Tadeto nevedie cesta k úspechu.

Po cvičení pijete nápoje pre športovcov

pixabay.com

A to napriek tomu, že obsahujú cukor a vodu. Lepšie spravíte, ak siahnete po proteínových tyčinkách a napijete sa čistej vody. Tá neobsahuje žiaden cukor navyše.

Veríme, že vám vykorenenie týchto mýtov pomôže získať vysnívanú postavu.

Pozri aj: 20+ mýtov o zdraví, ktorým celý život veríme, avšak nie sú vôbec pravdivé

iflscience.com


Komentovať (0)