Foto: unsplash/ Joshua Hoehne

Pred časom na seba Facebook upútal pozornosť celého sveta, nie však v tom dobrom zmysle.

Ukázalo sa totiž, že došlo k úniku nemalého množstva informácií. Aj keď sa Facebook bránil, že k zneužitiu informácií dôjsť nemohlo, ľudia príliš nadšení neboli. Tentoraz by Facebook uvítal, keby ľudia informácie o sebe zdieľali dobrovoľne. Ak sa na to dáte, dostanete za to, podľa portálu Metro, dokonca i zaplatené.

Kedy, kde a čo robíte

Facebook odštartoval novú aplikáciu, vďaka ktorej bude môcť sledovať, kedy a ako ľudia využívajú svoje zariadenia. Aplikácia má názov Study from Facebook a sledovať bude napríklad to, odkiaľ užívateľ pochádza, aké zariadenie využíva, aké aplikácie použil a čo konkrétne s nimi robil. Okrem toho, aplikácia bude sledovať aj množstvo času, ktoré ste užívaním jednotlivých aplikácií strávili.

Nie každý kandidát je vhodný

Ako sa k aplikácii dostanete? Facebook túto možnosť neponúka len tak komukoľvek, najprv pobeží reklama na danú aplikáciu, kde budete môcť vyjadriť záujem o spoluprácu. Ak sa Facebook rozhodne, že ste vhodný objekt na sledovanie, stiahnete si aplikáciu prostredníctvom Google Play Store. Nanešťastie, na Slovensku aplikácia dostupná nebude, využiť ju budú môcť len občania Ameriky a Indie.

View this post on Instagram

Today at F8, I talked about how we're starting to build out a privacy-focused social platform. For the last 15 years, we've built Facebook and Instagram into digital equivalents of the town square, where you can interact with lots of people at once. Now we're focused on building the digital equivalent of the living room, where you can interact in all the ways you'd want privately — from messaging and stories to secure payments and more. To bring this vision to life, we're building Messenger and WhatsApp into platforms for all kinds of private interactions and working on making end-to-end encryption the default for both. We've redesigned Facebook to make communities as central as friends. We've added new ways to buy things securely on Instagram. Augmented and virtual reality also create more personal and intimate experiences — so we’re bringing WhatsApp to Portal, adding end-to-end encryption for all calls, and launching Portal internationally. And I'm very excited that this year we're shipping Oculus Rift S and Oculus Quest, the headset that gives you full freedom of movement with no cables. As we build more of our services around this privacy vision, we're also changing how we run our company. We're committed to consulting with experts on the major tradeoffs and social issues to find the best path forward, taking a more active role in making sure developers use our tools in good ways, and building out the technical infrastructure to support this vision. This is going to take time and we don't have all the answers yet, but we're focused on getting this right and doing it openly. I’m looking forward to sharing more with you as we continue on this journey to build a private social platform.

A post shared by Mark Zuckerberg (@zuck) on

Každý kandidát bude informovaný

Prečo chce Facebook sledovať činnosť užívateľov? Odpoveď je jednoduchá. Práve toto je najľahší spôsob mapovania požiadaviek trhu. Vďaka získaným informáciám bude môcť Facebook prispôsobovať svoje produkty požiadavkám a na základe nich vytvárať aj novinky. Okrem toho, je dôležité, aby ľudia vedeli do čoho idú a aby mali možnosť kedykoľvek výskum ukončiť. Akékoľvek informácie, ktoré Facebook prostredníctvom aplikácie získa, budú chránené a nebudú poskytované tretím stranám a aplikácia nebude sledovať heslá, identifikačné údaje, správy, videá či fotografie užívateľa.

Predošlé úniky informácií

Vzhľadom na to, že ľudia majú zvyčajne v mobiloch veľké množstvo aplikácií, ak sa niekto do výskumu prihlási, Facebook sa mu bude priebežne pripomínať. Okrem toho, ľudia budú môcť svoju činnosť a informácie poskytované aplikácii okomentovať. Je otázne, koľko ľudí bude ochotných informácie zdieľať vzhľadom na škandály, ktoré pred časom Facebookom poriadne otriasli. Odhaduje sa, že únik informácií zasiahol až 87 miliónov užívateľov sociálnej siete.

Foto: unsplash

Predchádzajúci pokus nevyšiel

Study from Facebook nie je prvou aplikáciou zameranou na zhromažďovanie údajov o užívateľoch. Na App Store sa pred časom objavila aplikácia s názvom Facebook Research App, ktorá platila za poskytovanie údajov aj 13-ročným deťom. Za tento krok sa na Facebook spustila vlna kritiky najmä zo strany Apple. V novej aplikácii sa preto Facebook rozhodol vykonať úpravu a do výskumu sa môžu prihlásiť len užívatelia, ktorí majú 18 rokov alebo viac.

Koľko Facebook zaplatí účastníkom výskumu zatiaľ oznámené nebolo.

metro
0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )
Príbehy