Niet divu, že opustené lode, na ktorých straší, sa stali námetom pre celovečerné príbehy. Tento príbeh je však iný. Je totiž pravdivý.

Nákladný parník SS Baychimo bol zostavený v švédskom Göteborgu v roku 1914. Vtedy však ešte mal škandinávsky názov, a to Ångermanelfven. Loď bola následne predaná Nemcom, no po 2. svetovej vojne si vyžadovala početné opravy, a tak bola v roku 1921 presunutá do Veľkej Británie. V tom istom roku bol parník premenovaný na SS Baychimo. Nasledujúcich 10 rokov slúžila loď na prepravu cukru, čaju, tabaku a zbraní medzi Kanadou a Škótskom, no neskôr začala prevážať kožušiny po celom svete. V roku 1931 sa však jej “nudná” história skončila…

Článok pokračuje pod videom ↓

Kolízia obrovského nákladného parníka SS Baychimo

wikimedia.com

Na svoju (oficiálne) poslednú plavbu sa parník SS Baychimo vydal 1. októbra 1931, kedy bola loď po úspešnom obchode plne naložená kožušinami. Parník s celou posádkou sa práve plavil okolo Aljašky, kde však nezvládol plavbu cez zamrznuté vody a uviazol.

Posádka však mala šťastie v nešťastí, pretože od brehu bola len necelý kilometer a voda bola natoľko zamrznutá, že muži sa mohli cez jednotlivé kryhy dostať až do neďalekého mestečka Barrow.

Tam si pár dni odpočinuli, no potom sa rozhodli, že sa loď pokúsia vyslobodiť. Sčasti sa im to aj podarilo, no len o pár hodín na to loď uviazla opäť. Muži sa teda zhodli, že situácia je bezvýchodisková a 22 členov posádky bolo záchrannými lietadlami prepravených domov.

15 mužov sa však rozhodlo ostať neďaleko miesta kolízie a aby tuhú zimu prežili, vystavali si jednoduchý drevený zrub. Nechceli totiž opustiť loď plnú mimoriadne vzácnych kožušín. Kapitán rozhodol, že len čo sa na jar ľadové kryhy roztopia, vyplávajú späť domov.

Zmiznutie parníka SS Baychimo

wikimedia.org

Dňa 24. novembra sa však muži z posádky stali svedkami mimoriadne silnej víchrice. Keď ustala, rozhodli sa ísť loď skontrolovať. Na ich prekvapenie kontrolovať nemali čo. Loď zmizla a všetko vyzeralo tak, ako keby na jej mieste ani nikdy žiadna loď nebola.

Kapitán prirodzene predpokladal, že loď sa musela pri silnej víchrici zničiť a potopiť. O to väčšie však bolo jeho prekvapenie, keď sa o pár dní od miestneho lovca tuleňov dozvedel, že jeho loď bola videná asi 70 km od pobrežia.

Keď záchranný lodný tím prišiel po posádku, kapitán sa rozhodol, že loď nájde. Na počudovanie mnohých ľudí sa mu to aj poradilo. Posádka loď dôkladne skontrolovala a vyniesla jasný verdikt: loď je zničená a už nie je spôsobilá na plavbu. Loď teda vyprázdnili, kožušiny premiestnili do záchrannej lode a odplavili sa preč.

Záhadné objavenia SS Baychimo

pixabay.com

Práve na základe faktu, že loď nebola spôsobilá na ďalšie plavby, svet dodnes desí to, že loď bola od momentu, kedy ju posádka zanechala opustenú, videná ešte celkom 12 krát – a to v najrôznejších kútoch sveta.

Po prvýkrát bola zachytená po niekoľkých mesiacoch od opustenia kapitánom, a to až 480 km od miesta, kde bola zanechaná. V nasledujúcich rokoch dostával oficiálny majiteľ lode hlásenia o jej zazretí, no prítomnosť parníka bola sprevádzaná vždy nejakými zvláštnymi udalosťami. Najzvláštnejšie ale bolo aj tak to, že loď sa plynule plavila bez akejkoľvek viditeľnej posádky a vždy sa snažila vyhnúť zachyteniu.

Od roku 1931 teda uplynulo celých 38 rokov, kedy sa loď plavila záhadnými vodami, no jej pohyb nikto nedokázal a ani nedokáže vysvetliť. Naposledy bola videná v roku 1969 opäť neďaleko brehov Aljašky. Odvtedy po lodi niet ani stopy.

Aljašská vláda v roku 2006 financovala projekt, ktorého cieľom malo byť celú túto záhadu objasniť. Tím špičkových odborníkov mal zistiť, ako sa mohla loď naďalej plaviť a hlavne – mali ju nájsť a zistiť, či sa potopila, alebo či sa stále plaví. Ich pátranie však bolo neúspešné – neprišili na nič a loď nenašli.

To, že loď do dnešného dňa nebola nájdená, je až mrazivé… Čo si o tejto záhade myslíte vy?

Pozri aj: Niekdajšie psychiatrické ústavy a sanatóriá boli plné hrôzy. Nebudete chcieť veriť, aké desivé príbehy sa odohrali za ich stenami

scooplify, wikipedia
Všetko začína v tvojej hlave
Uložiť článok

Viac článkov