V posledných mesiacoch aj v slovenských médiách rezonovala marketingová a obchodná vojna medzi poľskou Biedronkou a nemeckým Lidlom. Tvrdý boj o zákazníkov sa očakáva po expanzii Biedronky aj na Slovensku, pričom u našich severných susedov opäť situácia eskaluje po celkom nečakanej záležitosti. Informuje o tom portál Wiadomosci Handlowe.
Youtuber a marketér Jakub Biel si v Poľsku podmanil internet vtipnou sériou grafík, v rámci ktorých spájal známe značky a parodoval ich slogany podľa zaužívaných stereotypov. Napríklad, k televízii Polsat pridal slogan: „Najlepšie reklamy prerušované filmami„. K sieti potravín Žabka zase napísal: „Drahé, ale blízko„. V takomto štýle pokračoval aj pri iných spoločnostiach, pričom väčšina z nich sa k tomu nevyjadrila, no niektoré to dokázali šikovne otočiť na efektívnu marketingovú kampaň.
To ale neplatilo o superlacnej Biedronke, ktorú marketér zrejme urazil sloganom, ktorý má odkazovať na viackrát medializovaný neporiadok a chaos v predajniach známeho reťazca: „Od roku 2002 je v uličkách viac paliet, ako otvorených pokladníc.„ Respektíve, minimálne z takéhoto uhla to vzali kompetentní a tvorcovi poslali list s výzvou na to, aby predmetnú grafiku vymazal.
Podľa Biedronky totiž porušuje ich práva, čo sa marketér rozhodol rešpektovať a grafiku napokon odstránil. S touto skúsenosťou sa podelil aj so svojím publikom a ironicky dodal, že „obchod s hmyzom nemá zmysel pre humor“. Celá situácia sa dočkala pomerne vysokej sledovanosti, pričom mnohí zákazníci neboli vôbec spokojní s tým, ako Biedronka postupovala a hovoria o snahe cenzurovať tvorcu.
Kým doteraz marketingoví experti lacný reťazec za kampane chválili, tento krok považujú za nešťastný. Navyše, ako uvádzajú WH, pri vymazanej Bielovej grafike nastal takzvaný Streisand efekt – fenomén, ktorý znamená zvýšenie rýchlosti a rozsahu šírenia danej informácie pri pokusoch o jej cenzúru či vymazanie. Incidentu sa chopil aj hlavný konkurent Biedronky, ktorý použil Jakuba Biela pre svoju novú reklamnú kampaň.
ANKETA: Nepáči sa mi to, malo by sa to odstrániť. Slovákov sme sa opýtali, čo si myslia o Separovom sprejovaní v Himalájach
Káva za 3,60 eura nám udrela do nosa a nevoňala: Boli sme v novom podniku, ktorý otvorili majitelia reštaurácie z Na nože
Prirovnávajú ju ku Kate Middleton, takto ju mal Putin žiadať o ruku: Kto je Alina Kabajevová, údajná nová cárovná v Kremli?
Ste tu za hodinu, najete sa od 5 eur: O tomto európskom klenote ste možno nikdy nepočuli, musíte ho vidieť
Detské nosové vakcíny proti chrípke boli fuč za pár hodín. Vieme, kedy príde posledná dávka, niektorí rodičia sú zúfalí
Budú v sobotu na Sviatok Všetkých svätých otvorené obchody? Pozrite sa, ako to bude po novom, reťazce hlásia zmeny
Radik bol postrach Ruska: Škrtil 90-ročné ženy, tvrdil, že ich to nebolí a len sa chcel najesť. Náhodou ho zachytilo video
Boli sme sa v Bratislave zaočkovať proti covidu bez registrácie: Rad nemal konca, ľudia vtipkovali o kukurici. Na toto sa pripravte
Urológ Ján Švihra: Vo vybraných prípadoch má obriezka stále veľký zmysel. Takto by mala vyzerať správna hygiena „tam dolu“
Brat za Brata zbiera údaje možno aj o vás. Redaktorka bola 21 dní v top exotickej destinácii, výdavky ju prekvapili












Nahlásiť chybu v článku