Stav globálnej pandémie nového koronavírusu spôsobil vo svete bezprecedentnú situáciu. Viac ako 70 krajín sveta obmedzilo pohyb asi troch miliárd ľudí, štáty naprieč zemeguľou uzatvárajú svoje hranice a život v globalizovanom svete 21. storočia spomalil na minimum.
Výrazné bezpečnostné a preventívne obmedzenia pocítila ako prvá letecká doprava. Práve nekontrolované šírenie vírusu medzi jednotlivými krajinami a kontinentami bola prvotná výzva v boji s (v tom čase ešte len) epidémiou nového koronavírusu. Ľudstvo ju nezvládlo. Nasvedčuje tomu vznik nových ohnísk nákazy, ktoré Svetovú zdravotnícku organizáciu priviedli k vyhláseniu stavu globálnej pandémie. Vírus sa postupne presunul na Blízky východ a do Európy, potom plnou silou zasiahol Severnú Ameriku. USA tak už majú najviac potvrdených prípadov vo svete, Taliansko Čínu v počte nakazených prekoná v priebehu dnešného dňa.
O viac ako 40 % letov
V súvislosti so šírením koronavírusu sa tak nezastavil len život na zemskom povrchu, ale aj pohyb vo vzduchu. Na základe štatistických dát portálu FlightRadar24, ktorý sleduje a analyzuje leteckú dopravu vo svete sa počet letov v týchto dňoch v porovnaní s obdobím pred dvoma mesiacmi celosvetovo znížil o viac ako 40 %. Portál na svojich sociálnych sieťach Twitter či Facebook zverejňuje aj zaujímavé porovnania aktuálnej frekvencie leteckej dopravy vo svete.
Pokles leteckej dopravy možno registrovať po celom svete, veľmi výrazný je však napríklad v Európe. Ako informovala TASR na základe vyjadrení britskej spoločnosti OAG, počet letov v Európe klesol počas tohto týždňa v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2019 o 60 %, čo predstavuje približne 92-tisíc leteckých liniek. Podľa údajov OAG na Blízkom východe klesli lety o 45 % a v ázijsko-tichomorskom regióne sa znížili o 30 %. Pokles v leteckej doprave má pritom vplyv na presnosť meteorologických predpovedí.
Nelieta 50 spoločností
Letecké spoločnosti sa tak stali zrejme prvými ekonomickými obeťami pandémie. Ako sumarizuje portál Business Insider, celosvetovo muselo pre aktuálnu situáciu zastaviť svoje lety minimálne 55 leteckých spoločností. Výnimkou nie sú nízkonákladové spoločnosti Wizz Air, Ryanair a ich dcérska spoločnosť Laudamotion, ktoré sa stali v posledných rokoch hlavnými dopravcami bežných turistov v Európe. Kedy sa situácia začne vracať do normálu, dnes nevie predpovedať nikto.
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané
Outlet z kauzy slayáda začal veľkolepo, rýchlo sa z neho stala „nákupná zóna duchov“. Zákazníkov si užíval krátko
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom










Nahlásiť chybu v článku