Od 15. marca bude pri kúpe lístka v pokladnici alebo vo vlaku zavedený poplatok za servis vo výške 1 alebo 3 eurá. Tento krok reflektuje rozdielne náklady jednotlivých predajných kanálov a pokrýva spracovanie a vydanie lístka, tlač, správu predajných systémov, technickú podporu a personálne náklady.
Online nákup zostáva najvýhodnejšou možnosťou – je rýchlejší, ekologickejší a nevyžaduje dodatočné náklady, preto sa naň poplatok nevzťahuje. „Cestujúci majú naďalej možnosť využiť rôzne digitálne kanály, vrátane SMS lístkov, ktoré zostávajú dostupné pre kategóriu osobných vlakov a TEŽ. Verejnosť o zmenách informujeme s mesačným predstihom, aby mali cestujúci dostatok času oboznámiť sa s výhodami online nákupu a dostupnými možnosťami,“ vysvetľuje generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
Takto sa poplatku vyhnete
ZSSK zároveň spúšťa informačnú kampaň, ktorá cestujúcim pomôže prejsť na digitálne nákupné možnosti. Cieľom je priblížiť výhody online predaja, zjednodušiť prechod na moderné formy cestovania a sprístupniť digitálne služby čo najširšiemu okruhu cestujúcich. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zvyšuje dôraz na digitalizáciu svojich služieb, aby získala dodatočné výnosy, ušetrila náklady a prispela k ekológii.
Cez mobilnú aplikáciu „Ideme vlakom“ a e-shop ZSSK si môžu zákazníci naďalej zakúpiť lístky bez servisného poplatku, a to napríklad aj z pohodlia svojho domova. Nákup cez web alebo mobilnú aplikáciu nie je len finančne najvýhodnejší, ale aj ekologický a šetrí čas cestujúcim. Poplatok za servis pri nákupe lístkov v pokladniciach a vo vlakoch ZSSK zavádza s účinnosťou od 15. marca 2025.
Týchto skupín sa poplatok nedotkne
Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa zdôrazňuje: „Už viac ako 45 % našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich. Rešpektujeme nižšiu mieru znalosti práce s internetom u staršej generácie a preto servisný poplatok nebudeme uplatňovať u seniorov pri kúpe cestovného lístka so 100 % zľavou, ľudovo povedané zadarmo.“
Poplatok za servis sa neuplatňuje pri kúpe cestovného lístka na 100 % zľavu pre cestujúcich od 62 rokov, pre osoby od 70 rokov a držiteľov preukazu ŤZP-S. Rovnako sa netýka miesteniek, lôžok, ležadiel, cestovného na bicykel a batožinu, SC príplatkov, preukazov JUNIOR, KLASIK a MAXI KLASIK, medzinárodných dokladov, kuriérnych zásielok, balíkových ponúk, autovlaku, prolongácie režijných preukazov, doplatku do 1. triedy a dobitia kreditu.
Ušetrené peniaze investujú do zlepšenia služieb
ZSSK neprevádzkuje stacionárne automaty na staniciach, mobilné automaty vo vlakoch TEŽ a OŽ sú samoobslužné, a preto sa na ne poplatok nevzťahuje.Štatistiky za posledných päť rokov jasne potvrdzujú trend digitalizácie. Mobilná aplikácia „IDeme vlakom“ vzrástla z 1,09 % na 17,32 %.
E-shop na www.zssk.sk si udržuje stabilný rast, pričom jeho podiel sa zvýšil z 21,87 % na 28,35 %. SMS lístky zostávajú minoritným kanálom, ich podiel sa pohybuje medzi 0,34 % a 0,53 %. Predaj v pokladniciach dlhodobo klesá – zo 69,94 % na 47,68 %. Digitalizácia šetrí nielen čas, ale aj a peňaženky cestujúcich, ako aj financie ZSSK.
Predaj lístka v pokladnici stojí spoločnosť viac ako euro, zatiaľ čo online predaj zníži tieto náklady na menej ako 30 centov. Okrem toho digitalizácia znižuje potrebu tlače papierových lístkov a prispieva tak k ochrane životného prostredia. „Každé euro získané alebo ušetrené digitalizáciou investujeme späť do zamestnancov, modernizácie vlakov a zlepšovania služieb,“ uzavrel Helexa.
Boli sme v novom podniku, ktorý otvorili majitelia reštaurácie z Na nože. O tomto európskom klenote ste možno nikdy nepočuli
Jedol psie žrádlo, celý čas bol nahý: Táto reality šou prekonala rekordy, milióny ľudí sledovali mučenie
Herci, ktorí boli počas natáčania Harryho Pottera vymenení: Niekedy to bolo fiasko, inokedy tvorcovia nemali na výber
Terapia červeným svetlom nie je zázračná, tvrdí odborníčka: Vedeckých dôkazov je málo a chýbajú, nie je to všeliek
ANKETA: Nepáči sa mi to, malo by sa to odstrániť. Slovákov sme sa opýtali, čo si myslia o Separovom sprejovaní v Himalájach
Káva za 3,60 eura nám udrela do nosa a nevoňala: Boli sme v novom podniku, ktorý otvorili majitelia reštaurácie z Na nože
Prirovnávajú ju ku Kate Middleton, takto ju mal Putin žiadať o ruku: Kto je Alina Kabajevová, údajná nová cárovná v Kremli?
Ste tu za hodinu, najete sa od 5 eur: O tomto európskom klenote ste možno nikdy nepočuli, musíte ho vidieť
Detské nosové vakcíny proti chrípke boli fuč za pár hodín. Vieme, kedy príde posledná dávka, niektorí rodičia sú zúfalí
Budú v sobotu na Sviatok Všetkých svätých otvorené obchody? Pozrite sa, ako to bude po novom, reťazce hlásia zmeny












Nahlásiť chybu v článku