Foto: Unsplash, Pexels

Banky sa prispôsobujú potrebám svojich klientov a postupne prichádzajú s rôznymi inováciami.

Svet sa mení, vyvíja, a spolu s ním sa menia aj technológie. Výnimkou nie je ani sektor bankovníctva, ktorý počas posledných rokov prešiel obrovskými zmenami a vylepšeniami. Banky sa snažia svojim zákazníkom čo možno najviac vyhovieť v mnohých smeroch a hľadajú napríklad moderné spôsoby platenia.

Ako informuje portál oPeniazoch, s novinkou nedávno prišla 365.bank. Tá okrem klasických platieb mobilom alebo hodinkami svoje portfólio rozšírila napríklad o kľúčenky, šiltovky, kabelky alebo analógové hodinky.

Bankovníctvo sa prispôsobuje dobe

Aktuálne patrí medzi najpoužívanejšie spôsoby platenia platba mobilom alebo smart hodinkami. Medzi mladými ľuďmi sú obľúbené aj platby inými predmetmi.

„Aktuálne využívajú tento spôsob platenia približne dve pätiny aktívnych klientov banky. Platí pritom, že pre klientov, ktorí tieto zariadenia využívajú, je to preferovaný spôsob platenia,“ povedala Linda Valko Gáliková, hovorkyňa 365.bank.

Podľa štatistík mBank sa medziročne zvýšili platby smart zariadeniami o 32 percent. Tento spôsob platieb uprednostňuje až 63 percent klientov vo veku 15 až 20 rokov.

Spoločnosť sa preto dlhodobo snaží rozšíriť možnosti moderných bezkontaktných platobných služieb. Medzi tie patrí napríklad Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Xiaomi Pay alebo platba analógovými hodinkami SwatchPAY!.

S ďalšou platobnou službou sa mBank chystá prísť už v blízkej dobe.

Ako upresňuje portál, služba SwatchPAY! zatiaľ na Slovensku nie je taká známa a rozšírená ako platenie smart hodinkami, postupne však prechádza do povedomia ľudí.

Pomoc ľuďom

Novinkou v bankovom sektore je aj nový typ platobnej karty Touch card pre zrakovo znevýhodnených ľudí. Tá, ako upresňuje mBank, disponuje jedinečným výrezom na kratšej strane, čím sa dá ľahko odlíšiť od ostatných v peňaženke.

Podľa Michala Staněka, produktového manažéra platobných kariet mBank, banka plánuje tento druh kariet ponúkať klientom od konca mája.

Ďalším krokom vpred je služba rozdelenie platby. V tomto prípade s inováciou Split&Share prišla 365.bank. Možnosť „Rozdeliť platbu“ môžete ako klient nájsť v internet bankingu alebo v aplikácii.

„Postupne narastá záujem aj o túto funkcionalitu. Rozdeliť si platbu za účet pritom môžu naši klienti aj s ľuďmi, ktorí nemajú účet v 365.bank. Rozdiel je v tom, že im príde namiesto push notifikácie SMS správa. Klienti sa dostanú cez notifikáciu priamo do svojej aplikácie s predvyplneným platobným príkazom,“ uviedla Linda Valko Gáliková.

Uložiť článok

Najnovšie články