Ilustračná foto: Unsplash

Tatry budú opäť o čosi viac turisticky atraktívnejšie.

V lete by sa malo vo Vysokých Tatrách začať s budovaním zaistenej turistickej trasy, via-ferraty. Za projektom stojí Klub slovenských turistov (KST).

Ako agentúru SITA informoval jeho predseda Peter Dragúň, verejné obstarávanie na dodávateľa stavebných prác sa podarilo ukončiť, čaká sa ešte na výsledky kontroly. Ak bude všetko v poriadku, s prácami na novej turistickej trase v Priečnom sedle a vôbec prvej ferrate v Tatrách, sa bude môcť začať po 15. júni, keď sa skončí zimná uzávera turistických chodníkov.

Prvá ferrata v Tatrách

„Či sa bude dať na budovaní ferraty hneď pracovať, je ťažké povedať, bude to záležať od počasia. Napríklad uprostred minulého týždňa tam napadlo 30 cm snehu,“ vysvetlil Dragúň. Dokončiť by ju však chceli do konca augusta.

Pracovať sa bude v náročnom teréne. „Akonáhle sa bude dať a bude nám dovolené letieť helikoptérou s materiálom, začne sa s prácami,“ doplnil predseda KST. Trasa bude podľa neho prístupná ihneď po ukončení. Turisti ju budú môcť využívať od 15. júna do 31. októbra.

Foto: Facebook.com/Klub Slovenských Turistov

Zavládnuť by ju mal každý

S myšlienkou ferraty prišiel Klub slovenských turistov v roku 2016. Vtedy bola navrhovaná lokalita Huncovského štítu, ktorú ale Spáva TANAPu zamietla. Podľa Dragúňa je súčasne plánovaná trasa iba náhradným riešením za pôvodne navrhovanú ferratu od vodopádu Skok na Predné Solisko v Mlynickej doline. Ochranári ju z dôvodu druhovej ochrany prírody nepovolili.

Ako KST informoval v skupine na Facebooku, za pôvodnú navrhovanú trasu „bojovali“ viacerí ministri, prezidentka Zuzana Čaputová, no nepodarilo sa. Postupne bolo klubu odporučených niekoľko, podľa KST nezmyselných náhradných trás – od lomu v Tatranskej Kotline, cez Bobrovecký lom, lezecké steny v Komjatnej (Chočské vrchy), no nevedeli sa dohodnúť. Napokon padla voľba na vylepšenie jestvujúcej trasy cez Priečne sedlo, na ktorú potom koncom roka 2020 dostali súhlas.

Ferrata v Tatrách bude mať približne 450 metrov a bude jednosmerná. Povedie v smere z Malej Studenej doliny do Veľkej Studenej doliny. Zaistená cesta je navrhovaná paralelne s existujúcim turistickým chodníkom, z pravej strany po kompaktnej skale. „Pôvodne to mala byť ferrata s náročnosťou C, táto bude základná, teda s náročnosťou A,“ vysvetlil Dragúň. Celá trasa bude označená v slovenskom, poľskom a anglickom jazyku. Ferratový set bude iba odporúčaný, informovalo Združenie cestovného ruchu Vysoké Tatry.

Uložiť článok

Najnovšie články