Ilustračná foto: Unsplash

Zdá sa, že ostrý marketing sa preniesol aj na slovenský obchodný trh.

Len pred pár dňami sme vás informovali o malej obchodnej vojne, ktorá aktuálne prebieha u našich severných susedov. Hlavnými aktérmi sú Lidl a Biedronka, pričom príchod superlacného reťazca z Poľska rozhýbal maloobchodné vody aj u nás. Ešte pred samotnou expanziou však zvolil Lidl ostrý marketing aj voči zvyšnej konkurencii, ktorá jeho kroky považuje za zavádzajúce. Informujú o tom Hospodárske noviny.

Lidl je vraj najlacnejší

Podľa HN mal Lidl v jednom zo svojich letákov priamo porovnávať ceny nákupov u seba a reťazcov ako Tesco, Billa či Coop Jednota. Ako sa ďalej v článku uvádza, vychádzal pritom z dát od agentúry ACRC, podľa ktorej nákup najobľúbenejšieho každodenného tovaru vyjde v Lidli 42,04 eura, v Tescu 43,34 eura, v Bille 51,15 eura a v Coop Jednote 51,94 eura. Kým Tesco zatiaľ na tieto kroky nereagovalo, konkurencia ich považuje za neseriózne a zavádzajúce.

Billa v reakcii uviedla, že Lidl nikde nešpecifikuje použitú metodiku a danú situáciu teda preveruje. Zatiaľ nie je jasné, či podnikne aj právne kroky. Hovorkyňa Coop Jednoty hovorí o neserióznosti reťazca. „Účelové porovnávacie praktiky považujú za neseriózne, keďže môžu podľa Coopu indikovať zavádzanie zákazníkov,“ píšu HN. Okrem toho spochybňuje aj porovnávané produkty, ich gramáž, metodiku a napríklad tiež vynechanie Kauflandu z celkového porovnania.

Pri otázkach na tento prieskum Lidl nereagoval na vynechanie Kauflandu a uviedol, že „zber cien realizovali v jednom týždni a v jednom meste. Porovnávali sa štandardné ceny produktov s rovnakou gramážou dostupné vo všetkých sieťach a išlo o súčasť stáleho sortimentu konkrétnych predajcov“.

Uložiť článok

Najnovšie články