Foto: Unsplash

U našich severných susedov sa deje niečo, na čo domáci spotrebitelia nie sú zvyknutí. Dva veľké reťazce sú doslova v obchodnej vojne.

S príchodom Biedronky na slovenský trh sa často spomínalo, že vytvorí najväčšiu konkurenciu práve etablovanému Lidlu. Ten už na Slovensku prispôsobuje svoju stratégiu ešte pred príchodom superlacného reťazca, s ktorým sa teraz v Poľsku dostal do obchodnej vojny. Informuje o tom portál Hospodárske noviny.

Ceny sa znižovali v priebehu niekoľkých minút

Priamu konfrontáciu údajne odštartovali SMS správy poľskej Biedronky, v ktorých napríklad priamo porovnávala ceny so svojou najväčšou konkurenciou. „V jednej zo správ Biedronka tvrdila, že v pondelok 5. februára bude stáť 40 kusov toaletného papiera 25,99 zlotého, čo je v prepočte 5,98 eura, zatiaľ čo v Lidli zaplatia zákazníci za rovnaké množstvo o 11 percent viac, a teda 6,67 eura,“ píšu HN.

Lidl, pochopiteľne, promptne reagoval ako na svojej sociálnej sieti, tak aj v letákoch, kde kroky Biedronky označil ako „reťazovú správu“ a doplnil aj slogan: „Esemesky mi chodia len od muža či mamy a nákupy robím v Lidli.“ Zaujímavé však boli aj nasledujúce machinácie s cenami masla, ktoré sa dodatočne upravovali, čo skutočne nebýva zvykom.

Podľa dostupných informácií bola cena tohto produktu v Lidli najprv komunikovaná na úrovni 3,45 zlotého, pričom následne dorovnal svojho konkurenta na 2,85 zlotého pri kúpe najmenej troch kusov. Biedronka na tento krok zareagovala a cenu masla znížila na 2,80 zlotého, čím opäť „tromfla“ konkurenciu.

Ilustračná foto: Unsplash

Vtipné odkazy a vojna aj na Slovensku?

Tí pozornejší zaregistrovali aj vtipné odkazy na sociálnych sieťach oboch reťazcov. Na profile Biedronky sa údajne jeden používateľ pýtal, kedy sa stretne v MMA zápase s Lidlom. „Súper musí byť v rovnakej váhovej kategórii,“ znela posmešná odpoveď lacného predajcu. Nejde pritom ani zďaleka o ojedinelý prípad a v súčasnosti sa už diskutuje o tom, že obchodná vojna sa z Poľska môže preniesť aj k nám.

Tvrdý boj o zákazníka pre HN komentoval aj odborník na marketing Robert Le Veneur. Podľa neho sú reálne viaceré možnosti, ako môže táto situácia dopadnúť. V konečnom dôsledku by na nej mohol profitovať práve spotrebiteľ, nakoľko predháňanie sa v znižovaní cien je výhodné pre nakupujúcich. Následne dodáva, že ak sa táto marketingová stratégia Biedronke osvedčí, je veľmi pravdepodobné, že ju zvolí aj na Slovensku.

Uložiť článok

Najnovšie články