Foto: nezherald.co.nz, Supplied

Nahé nakupovanie je novým trendom, ktorému by ste mali podľahnúť aj vy.

Skôr než sa začnete v potravinách vyzliekať, myslite na to, že ide o nakupovanie bez obalov. Jediný, kto sa teda viac nebude zahaľovať, sú potraviny. O zero waste kultúre sme už čo to popísali. Ak vo svojom meste nemáte obchod, v ktorom sa dá nakupovať bez obalov, stále môžete priložiť ruku k dielu.

Potraviny, akými sú zelenia či ovocie nemusíte baliť do jednorazových vreciek, ale jednoducho ich naložiť do košíka. Keby ste niečo podobné predsa len skúsili v jednom z potravinových reťazcov na Novom Zélande, ani by ste si neškrtli. Nová zero-waste taktika, ktorú spustil potravinový reťazec New World, dokonca dopomohla k nárastu predaja.

Unsplash

A to o celých 300%. „Monitorujeme predaje každý rok od spustenia tejto iniciatívy. Predaj jarnej cibuľky sa zvýšil o 300%. Podobne sú na tom aj reďkovky a repa,“ hovorí Nigel Bond, majiteľ pobočky v Bishopdale. Tiež dodáva, že podobné experimentovanie môže byť pre obchody veľmi rizikové. Našťastie sa Nigel stretol len s pozitívnymi reakciami.

Veď o tom svedčia aj samotné čísla. Celá iniciatíva je pritom súčasťou vojny proti plastom. Tie majú na Novom Zélande dni spočítané, pretože do podobných iniciatív sa púšťajú aj iné reťazce. Miestna vláda minulý rok odklepla reguláciu jednorazových plastov. Iniciatívu pritom zaviedol samotný Nigel v Bishopdale, odkiaľ sa začala šíriť aj do ďalších pobočiek New World supermarketov.

Unsplash

Nigel sa nechal podobným nápadom inšpirovať v Spojených štátoch, odkiaľ ho priniesol domov. Podľa jeho slov sa väčšina dodávateľov zeleniny a ovocia z tejto reformy tešila. Aby sa zelenina a ovocie zachovali čerstvé, sú neustále kropené vodou, čo zachová nielen ich farbu a sviežosť, ale aj obsah vitamínov.

Na Novom Zélande sa pritom môžu obchody zaviazať k zmluve, podľa ktorej musia do roku 2025 všetky svoje produkty baliť do obalov, ktoré sa dajú znova použiť, recyklovať alebo kompostovať.

nzherald.co.nz
Príbehy
0
Komentovať (0)