Foto: Instagram.com/milan_bezmapy, TASR (Jakub Kotian)

Najviac sa podľa magazínu Forbes darí hviezdam TV obrazoviek.

Niektorí z nich majú „len“ desaťtisíce sledovateľov, no na ich odporúčania sa spoliehame viac ako na profily s oveľa väčším počtom followerov. Ktorí slovenskí influenceri mali v uplynulom roku najväčší vplyv na nákupné či cestovateľské správanie Slovákov?

Magazín Forbes v spolupráci s agentúrou GroupM vydal v poradí už piaty rebríček Top 20 influencerov Slovenska. A ako z neho vyplýva, medzi troch Slovákov s najväčším vplyvom na sociálnych sieťach patria tréner Maroš Molnár, cestovateľ Milan Bardún známy aj ako Milan Bez mapy a podcaster Denis Kováč, ktorého mnohí poznajú pod „prezývkou“ Mozgová atletika.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Milan Bardún (@milan_bezmapy)

Bodujú najmä tváre známe z TV obrazoviek

V rámci hodnotenia povedomia, čo je jedno z kritérií, na základe ktorých je zostavený ranking 20 najväčších slovenských influencerov, vidieť istú konštantu.

„Už roky sa ukazuje, že na prvých miestach pri radení influencerov na základe parametra povedomie, sa umiestňujú najmä herci či herečky a osobnosti, ktoré aktívne vidieť na televíznych obrazovkách,“ poukazuje Adriána Heglasová, produktová manažérka webu Forbes.sk, ktorá rebríček zastrešuje od jeho začiatku. Ako príklad uviedla Petru Vlhovú či Maroša Molnára, ale aj tohtoročného nováčika v rebríčku – herca Braňa Deáka.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Brano Deak (@brano.deak)

„Ľudia takýchto influencerov vnímajú viac, čo im pridáva na skóre v rámci celkového hodnotenia,“ doplnila Heglasová.

Hodnotili viacero kritérií

Metodológia rebríčka je založená na dopytovaní sa viac ako 18 500 respondentov pre slovenskú online populáciu.

Tohtoročný rebríček najvplyvnejších Slovákov vzišiel spomedzi influencerov, ktorí majú na sociálnych sieťach (Facebook, Instagram, YouTube či TikTok) minimálne 45-tisíc sledujúcich, respektíve odberateľov a ktorí nadväzujú komerčné spolupráce s cieľom zarábať peniaze, prípadne majú podľa odborníkov potenciál, aby ich značky oslovili na spoluprácu, a ktorí zároveň majú znalosť vyššiu ako 6 percent, uvádza Forbes na svojom webe.

Ranking 20 najvplyvnejších osobností Slovenska bol zostavený na základe viacerých kritérií a v rámci konečného Influence Power Index skóre (IPI skóre). Kompletný rebríček podľa viacerých parametrov nájdete na tomto odkaze.

Top 20 influencerov Slovenska podľa konečného IPI skóre:

#1 Maroš Molnár (kondičný tréner)
#2 Milan Bez Mapy (bloger)
#3 Mozgová atletika (podcaster)
#4 Adriana Poláková (cukrárka a podnikateľka)
#5 Robert Krause (neuropsychológ a pedagóg)
#6 Garáž.tv (recenzie áut)
#7 Veronika Cifrová Ostrihoňová (moderátorka)
#8 Táňa Pauhofová (herečka)
#9 Monika Hilmerová (herečka)
#10 Zuzana Vačková (herečka, dabérka a pedagogička)
#11 Natália Pažická (greenfluencerka, aktivistka)
#12 Braňo Deák (herec)
#13 Petra Vlhová (lyžiarka)
#14 Vedátor (teoretický fyzik)
#15 Alexandra Laura Godályová (vlogerka)
#16 Dejepis inak (youtuberka)
#17 Marek Fašiang (herec, dabér a podnikateľ)
#18 Denisa „DeDe“ Vyšňovská (content creator)
#19 Števo Eisele (komentátor)
#20 Jany Landl (fitness tréner)

Tlačová správa
Uložiť článok

Najnovšie články