Foto: Jacek Halicki, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Biedronka uvažuje o vstupe na slovenský trh.

Poľský diskontný potravinový reťazec Biedronka by mohol byť aj na Slovensku. Už teraz do Poľska mieria často Slováci iba preto, aby v ňom nakúpili. 

O správe informuje Denník N a píše, že Biedronka (po slovensky Lienka) by mohol priniesť zlacnenie potravín a zvýšiť konkurenciu.

Sme podobné krajiny

„Slovensko je krajina susediaca s Poľskom a má podobnú nákupnú kultúru. Veľa Slovákov prekračuje hranice a prichádza do Poľska za nákupmi do Biedronky, preto zvažujeme naše investície práve v tejto krajine,“ uviedol pre ItalianFOOD.net generálny riaditeľ Biedronky Jeronimo Martins Luis Araujo s tým, že investičný proces je už na Slovensku spustený a prvé kroky sú podniknuté.

Biedronka je v Poľsku veľký hráč. Má po krajine 3 300 prevádzok a ide tak o najväčšieho predajcu potravín, ktorý dáva prácu 70-tisíc zamestnancom. Jej tržby v Poľsku sú na úrovni 12 miliárd eur.

Konkurencia pre Lidl

Ak by poľský diskont prišiel na Slovensko, bol by bol veľkou konkurenciu pre Lidl. Denník N s odvolaním na vyjadrenia viacerých zástupcov reťazcov na Slovensku uvádza, že sa môžu očakávať na Slovensku po vstupe Biedronky nižšie ceny, ktoré budú tlačiť aj na už súčasné reťazce.

Momentálne nie je známe, kedy by Biedronka otvorila na Slovensku svoju prvú predajňu, takisto ani kde.

Uložiť článok

Najnovšie články