Foto: publicdomainpictures.net

Ľuboš Belko / / Veda
Toto je otázka, ktorá trápi snáď každého.

A je pravda, že súčasná doba nám nedovoľuje dopriať si toľko spánku, koľko by sme potrebovali. A niekedy si ho upierame aj vtedy, keď to vôbec nie je nutné. Nedávna štúdia ukázala, že až 39% Angličanov trpí prerušovaným spánkom. To sú fakty. Nás však zaujíma náprava. A tá podľa organizácie National Sleep Foundation je, že ľudia vo veku 26 až 64 rokov by si mali dopriať 7 až 9 hodín spánku denne.

Vedci tvrdia, že predtým, ako ideme spať by sme mali porozmýšľať nad režimom. Pokiaľ sa prebudíte uprostred noci, cez deň budete nevyspatí a podráždení. Musíte si naplánovať spánkový cyklus, aby ste sa dobre vyspali, musíte dosiahnuť koniec piateho alebo šiesteho spánkové cyklu. To znamená, že ak musíte vstať o ráno o 6:30, pokúste sa ísť do postele o 21:15 alebo 22:45. Ak musíte vstať o siedmej, ľahnite si o 21:45 alebo o 23:15.

 

Mýty o syre súvisiace so spánkom poznáme už veľmi dlho. Aby sme sa zbavili domnienok a upriamili sa na fakty, vedci v roku 2005 spravili prieskum. Výsledky tvrdia, že až 75% ľudí, ktorí sa zúčastnili mali pokojný spánok a nemali žiadne sny. Vysvetlenie je také, že mlieko a syr obsahujú aminokyseliny, ktoré ovplyvňujú intenzitu spánku a pomáhajú uvoľniť stres. Pokiaľ sa teda radi ulakomíte na kus goudy z chladničky, mali by ste vedieť, že pokiaľ to budete robiť pred spaním, môže to byť pre vás skutočne prospešné.

Pokiaľ sa uprostred noci zobudíte je jasné, že túžite vedieť koľko je hodín, či už náhodou netreba vstávať alebo máte ešte čas na ďalšie schrupnutie. Pravda je taká, že pokiaľ spávate s telefónom pri posteli, je pre vás lepšie ako ho po náhlom prebudení necháte na pokoji. Modré žiarenie, ktoré vychádza z telefónov a monitorov totiž negatívne ovplyvňuje váš spánok.

Ak vás zaujíma presný čas, kedy ísť spať, využite spánkovú kalkulačku a zistite ako mať najefektívnejší spánok.

Pozri aj: Sníva sa vám, že v sne padáte? Ak áno, tak potom by ste mali o sebe vedieť toto

indy100.com


Komentovať (0)