Foto: sovkusom.ru

/ 0 / Matej Mensatoris
Dá sa rozpoznať dobrá a zlá reštaurácia, bez toho, aby sme jedlo ochutnali? Áno.

To, čo sa na prvé počutie môže zdať náročné, nie je vôbec žiadna veda. Stačí mať otvorené oči a citlivý nos. Raz za čas by sme si predsa aj my radi dopriali trošku luxusu, kde by nás obsluhovali druhí a nemuseli sme si všetko pripravovať sami.

pixabay.com

Reštaurácia neznamená automaticky aj dobrá reštaurácia. S poľutovaním treba konštatovať, že tých dobrých je naozaj ako šafranu. A to zďaleka nie je reč o tých luxusných! Pozor, veľa pozlátky býva často len nálepkou na prelepenie nedostatkov. O to viac vás naštvú aj malé chyby, ak ste sa rozhodli priplatiť si za dobrú večeru aj keď sa môže stať, že taká dobrá teda vôbec nebola.

Ako nevyhadzovať peniaze do vzduchu?

Dnes vám ukážeme, že medzi dobrou a nedôveryhodnou reštauráciou sú rozdiely, ktoré uvidíte už pri prekročení prahu dverí. Nejde o nič viac ako o zdravý sedliacky rozum, ktorý však často strácame pod vplyvom masívnej a podvedome vnucujúcej reklamy, vidiny lacného jedla, alebo naopak ohromného luxusu, ktorý len maskuje nedostatky kuchyne.

pixabay.com

Keď vojdete do reštaurácie a zbadáte, že je prázdna, radšej sa otočte. Dobré podniky sú väčšinou plnšie, no môže sa stať, že to risknete v domnienke náhody. Potom si všímajte privysoké ceny v jedálnom menu. Takéto reštaurácie často zvyšujú ceny a na stôl vám pritom môžu priniesť zatuchnuté a len na oko čerstvé jedlo.

Za zmienku stojí tiež vôňa. Ak vojdete do dobrej reštaurácie, nemal by v nej byť smrad. Kvalitná reštaurácia totiž dbá na to, aby sa jej zákazníci cítili pohodlne a nemuseli pritom dýchať výpary z kuchyne. V dobrej reštaurácii zacítite pri prvom nádychu akurát tak čistotu. Ak zacítite typický kuchynský zápach, radšej zmeňte podnik.

V dobrej reštaurácii by ste mali mať pri usadení za stôl prichystaný pohár vody a príbor. Ak je na stole prichystaný už aj tanier na polievku, nepôsobí to dôveryhodne. Naopak, vyvoláva to dojem lepšej vývarovne, ktorá v princípe nemusí byť zlá, no stále je to len vývarovňa. To znamená, že sa v nej naje množstvo zákazníkov a tak je aj kvalita ponúkaných jedál o stupienok a viac nižšia.

pixabay.com

Dobrá reštaurácia nikdy neponúka jedlá z rôznych kuchýň, ale špecializuje sa na jednu, ktorú ovláda perfektne. Ak máte v jedálnom lístku tri strany talianskej kuchyne, za ňou typickú slovenskú a na záver ešte aj poľovnícku, rôzne druhy kebabov, či hamburgery, potom vezmite nohy na plecia a hľadajte niečo lepšie. Pamätajte, v dobrej reštaurácii nájdete maximálne dva druhy kuchýň a aj nad týmto by ste už mali prižmúriť oči!

Určite ste už počuli o tzv. Michelinskej hviezde. Len tie najlepšie reštaurácie ju získajú a musia na to splniť viacero kritérií. Vy sa v reštaurácii s Michelinskou hviezdou stravovať nemusíte, no môžete si všímať drobnosti, na základe ktorých sa povestné hviezdičky získavajú. Jednou z hlavných je napríklad to, že teplota vášho jedla by nemala byť nižšia ako 36 stupňov a vyššia ako 40 stupňov.

pixabay.com

Personál je osobitá kategória, ktorá nie je samozrejmosťou. Ak má reštaurácia na čašníka príliš veľa požiadaviek za málo peňazí, potom sa v podobe nervozity alebo iných negatívnych javov prejaví aj ľudský faktor. Nikdy neposudzujte čašníka za jeho správanie. To, čo môžete urobiť je odísť a hľadať lepší lokál. Nálada a správanie personálu reštaurácie sú v 90% prípadov len dôsledkom kvality reštaurácie, ktorá vždy podlieha vedeniu.

To, čo na Slovensku nepoznáme, je v mnohých zahraničných reštauráciách absolútnou samozrejmosťou. V reštaurácii by vám mali dať priestor na to, aby ste sa sústredili na jedlo. Preto by vás nemala rozptyľovať hudba a už tobôž nie televízia alebo rádio. Povolená je nanajvýš tichá inštrumentálna hudba.

pixabay.com

Čisté toalety hovoria veľa o akomkoľvek lokály. V dobrej reštaurácii sú toalety stopercentné, a tak sa nemusíte báť sadnúť si. Už žiadne „levitovanie“ nad toaletou, ako to máme vo zvyku robiť, keď sú naozaj špinavé. Samozrejmosťou je toaletný papier a mydlo a k sušiču rúk musia byť bezpodmienečne priložené aj papierové obrúsky. Nie každý si chce totiž ruky sušiť pod prúdom vzduchu.

Pozri aj: 8 jediných prípadov podľa etikety, kedy je v poriadku vrátiť jedlo v reštaurácii

babskeveci.sk (M), sovkusom.ru




Komentovať (0)