/ 137 / Lucia Mužlová
Zrejme to poznáte aj vy. Nie každý „výlet“ do obľúbenej reštaurácie sa končí dokonalým jedlom a skvelým servisom. Mám pocit, že sa u nás ľudia akoby...

Zrejme to poznáte aj vy. Nie každý „výlet“ do obľúbenej reštaurácie sa končí dokonalým jedlom a skvelým servisom. Mám pocit, že sa u nás ľudia akoby hanbia zavolať si servírku a vrátiť jedlo, keď niečo nie je v poriadku. Vedzte, že ak nie ste s niečím spokojní, máte právo na reklamáciu tak, ako je to aj v bežnom obchode. Tu sú niektoré oprávnené dôvody, kedy je v poriadku zavolať si servírku a poslať ju aj so svojím tanierom späť do kuchyne.

Keď v polievke pláva niečo, čo by tam určite nemalo byť

reklamaciajedla1
breezer.by

Nočná mora asi každého, no môže sa to stať. Ak sa vo vašom tanieri objaví mucha alebo len naozaj drobná muška, mali by ste jedlo okamžite vrátiť.

Príliš pikantné

reklamaciajedla2
lovethegarden.com

Ak je vaše jedlo extrémne pikantné a neboli ste na to vopred upozornení, jedlo môžete hneď vrátiť, o tom žiadna. Ak vám však pri objednávke bolo povedané, že jedlo je pikantné, no vy ste si jednoducho mysleli, že to zvládnete, stále môžete jedlo poslať späť, no nie je to nutne chyba šéfkuchára.

Nedovarené

reklamaciajedla3
keyword-suggestions.com

Ak sa vám na stôl dostane nedovarené jedlo, jednoznačne ho pošlite späť. Určite nechcete riskovať prípadné zdravotné problémy a reštaurácia takisto nechce riskovať takýto škandál. Nedovarené jedlo, najmä teraz v letných mesiacoch, môže byť dokonca nebezpečné.

Príliš studené

reklamaciajedla4
wisegeek.org

Studenú večeru nedostávate predpokladám ani doma, preto nevidím dôvod, prečo by ste mali akceptovať studené jedlo v reštaurácii, kde si platíme za komfort. Studené jedlo často dostávame vtedy, ak je reštaurácia plná a obsluhuje málo servírok a tým pádom sa nestíha. Ak je teda vaše jedlo vlažné alebo čo je ešte horšie, úplne studené, pokojne ho môžete vrátiť späť. Ja by som ešte dodala, že ani vriaca polievka nie je to pravé orechové, no tam môžete aspoň počkať, kým trochu vychladne.

Keď to nie je vaša objednávka

reklamaciajedla5
pandawhale.com

V tomto prípade by ste sa mohli stretnúť s dosť nervóznou reakciou servisu. Je to najmä preto, že upozorňujete na ich vlastnú chybu, ktorú urobili. Nemajte však obavy. Ak pred seba dostanete niečo, čo ste si neobjednali, nemusíte sa cítiť zle a jedlo vráťte.

Príliš slané

reklamaciajedla6
flickr.com

 

Trochu soli je v poriadku. Presolené jedlo je však neznesiteľné. Nebojte sa zavolať servírku a svoje jedlo reklamovať.

Prevarené

reklamaciajedla7
eastbound88.com

Príliš často sa s týmto stretávam, najmä pri mäse. V niektorých reštauráciách vám prinesú mäso, ktoré má od ružovosti a šťavnatosti naozaj ďaleko. Čo je však asi ešte horšie, no nevyskytuje sa to až tak často, je spálené jedlo. Tak ako aj vy, tak aj samotný kuchár snáď dokáže rozoznať chrumkavé od spáleného. Ak sa vám niečo nezdá, jedlo vráťte späť.

Alergény

reklamaciajedla8
everydayhealth.com

Tomuto sa dnes už môžeme vyhnúť, pretože na jedálnom lístku sú všetky alergény vypísané, a teda ešte pred samotnou objednávkou si môžete overiť, ktoré alergény sa v tom vašom konkrétnom jedle budú vyskytovať. Ak budete v zahraničí, radšej sa opýtajte dvakrát. Zrejme nechcete, aby po vás prišla sanitka len preto, že ste omylom zjedli arašidy.

Tento článok možno nepotešil kuchárov, ktorí dennodenne trávia hodiny v kuchyni, aby pustili svoje skvelé výtvory von na stôl. Jedno je však isté. Každý človek sa môže niekedy zmýliť a sem-tam sa môže prihodiť nehoda aj v kuchyni. Nie je to žiadna hanba, len je potrebné si chybu priznať. Takisto je však potrebné, aby ľudia, ktorí si jedlo objednávajú, neboli až príliš precitlivení a nesťažovali sa na každú maličkosť.

Ešte jedna malá rada odo mňa. Ak sa chcete vyhnúť tomu, aby ste jedlo reklamovali, vždy si overte, či dané jedlo neobsahuje surovinu, ktorú napríklad nemáte radi alebo vám nechutí. Ak by ju dané jedlo mohlo obsahovať, povedzte servírke, nech ju kuchár do jedla nedáva, pretože na danú surovinu máte teda napríklad alergiu. Len tak si môžete byť 100% istí, že vám ju tam nedajú. Už som sa totiž stretla aj tým, že ma ubezpečili (dokonca 2-krát), že tam daná surovina určite nebude a… Hádajte čo. Bola tam.

zdroj: interez.sk (Lucia M.), allday.com

 


Komentovať (0)