Ilustračné foto: Unsplash

Nakúpili ste v jednom najznámejších reťazcov a teraz môžete dostať peniaze späť. Nuž, nie je vždy všetko tak, ako sa zdá.

S rozvojom technológií a digitalizácie číha na slovenských zákazníkov nebezpečenstvo prakticky na každom rohu. Stačí chvíľka nepozornosti a peniaze z vášho účtu môžu putovať do rúk podvodníkom. Tí sa v poslednej dobe ukrývajú aj za mená známych predajcov, čím chcú navodiť dojem dôveryhodnosti. To je aj prípad najnovšieho scamu, na ktorý upozornil portál Živé.sk.

Zneužívajú reťazec Lidl

Ako z dostupných informácií vyplýva, podvodníci si tentoraz vybrali ako zásterku nelegálneho biznisu meno veľkého obchodného reťazca. Ich web sa tvári ako prihlasovacia stránka do účtu Lidl, ktorý môže mať zriadený množstvo Slovákov. Autori podvodu sa snažia obeť nalákať pod zámienkou vrátenia peňazí alebo nezrealizovanej platbe, upozorňuje Živé.sk. Po zadaní e-mailu, prípadne telefónneho čísla, žiada podozrivý web aj údaje o platobnej karte.

Podľa odborníkov by mal človek v takomto prípade okamžite spozornieť a skontrolovať doménu, na ktorej sa nachádza. V tomto prípade ide o doménu „Donsekbank.com“, ktorá sa snaží od ľudí vylákať peniaze v zahraničnej mene AED – teda v dirhame, ktorý sa používa v Spojených arabských emirátoch. Ak by tu oklamaný zákazník svoje údaje skutočne zadal, prísť môže aj o viac ako tisíc eur. Ďalším problémom je aj fakt, že podvodníci pôsobia zo štátu mimo jednotnej oblasti platieb v eurách (SEPA).

To v praxi znamená, že nemusia pri platbe požadovať potvrdenie druhým bezpečnostným faktorom. Navyše, pri tomto podvode existuje riziko, že páchatelia kartu môžu zneužiť viackrát. Ak teda náhodou niekto na scam naletel, mal by kartu okamžite zablokovať.

Uložiť článok

Najnovšie články