Ilustračná foto: Unsplash/TASR - František Iván

Ešte v závere minulého roka bola situácia na domácom trhu úplne iná, karty premiešali viaceré reťazce.

Podľa dostupných informácií na jeseň minulého roka slovenskému obchodnému trhu spomedzi zahraničných reťazcov kraľoval Lidl. Ten už v súčasnosti nie je v tomto smere jednotkou, pričom ho predbehli hneď dva konkurenčné obchody. Informuje o tom portál Index.

Tesco s výraznými krokmi

V dobe inflácie a zvyšujúcich sa cien potravín bojujú obchodné reťazce na Slovensku o každého zákazníka. V poslednom období sme boli svedkami rôznych zaujímavých taktík, reklamných ťahov, či špekulácií o expanziách. Dôvodom je určite aj príchod superlacnej poľskej Biedronky, ktorá poriadne konkurencii podkúri. Známy poľský obchod často cieli aj na menšie lokality, ktoré dlhodobo najväčšie reťazce obchádzali.

V septembri minulého roka na Slovensku zahraničným hráčom kraľoval Lidl, no podľa informácií, ktoré priniesol portál Index, je novým lídrom britské Tesco. To otvorilo už 168. slovenskú prevádzku, pričom v súčasnosti ukončuje transformáciu 15 predajní Žabka na Tesco Expres. Po otvorení všetkých spomínaných obchodíkov bude v konečnom dôsledku u nás prevádzkovať dokopy 178 predajní.

Na druhom mieste je aktuálne Billa, ktorá má na Slovensku otvorených 167 predajní a predbehla tak Lidl, ktorý je so 164 obchodmi na treťom mieste. Štvrtý Kaufland so 78 obchodmi už počtom výrazne zaostáva. Ako už v nedávnej minulosti Tesco a Lidl deklarovali, ich expanzia zďaleka nekončí. Po vzore Biedronky sa tiež chcú pozerať aj po menších lokalitách, s najväčšou pravdepodobnosťou preto, aby sa v prípade príchodu lacného poľského obchodu dokázali situácii adekvátne prispôsobiť.

Uložiť článok

Najnovšie články