Foto: Unplash/TV JOJ

Viacerí operátori mali portálu potvrdiť, že túto možnosť sprístupnia.

Sledovanie televízie cez archív sa stalo bežnou súčasťou mnohých domácností. Diváci si vďaka nemu môžu pozrieť svoje obľúbené relácie kedykoľvek im to vyhovuje a často aj bez rušivých reklám. Práve táto výhoda sa však postupne vytráca. Medzi televíziami sa v roku 2025 rozbehol pre divákov mimoriadne nepopulárny trend blokovania pretáčania reklám v archíve.

S týmto kontroverzným nápadom najprv prišla Televízia Markíza a postupne prinútila operátorov, aby k tomu pristúpili, v dôsledku čoho ju prešetruje aj Protimonopolný úrad Slovenskej republiky. Pre rovnaký krok sa následne rozhodla aj TV JOJ, ktorá má od 15. júla 2025 taktiež v pláne zakázať pretáčanie reklamných blokov pri sledovaní relácií z archívu. Obmedzenie sa má týkať všetkých poskytovateľov televíznych služieb na Slovensku.

Niekoľko eur

Televízia však podľa portálu Živé plánuje divákom predstaviť „veľkorysú“ možnosť a pretáčanie reklám im ponechá, budú však musieť zaplatiť istý poplatok navyše. Má ísť o balíček „JOJ bez reklám“. Podľa dostupných informácií by malo ísť o niekoľko eur mesačne.

Viacerí operátori mali portálu potvrdiť, že túto možnosť sprístupnia, avšak neurobia tak všetci. Medzi tých, ktorí tak urobia, zatiaľ patrí 4ka, SledovanieTV a LepšiaTV. Podobný balíček už napríklad ponúka česká Prima. Cieľom takýchto kontroverzných krokov je zvýšiť príjmy z reklamy a zjednotiť sledovanie televízie naživo aj zo záznamu. Diváci tak musia sledovať reklamy bez možnosti ich preskočiť.

Uložiť článok

Najnovšie články