Aktuálna správa
Stovky Slovákov uviazli v zahraničí po krachu cestovky.

K úpadku cestovnej kancelárie HappyTravel.sk sa oficiálne vyjadrila poisťovňa Generali, u ktorej mala cestovka uzatvorené zákonné poistenie pre prípad insolventnosti. Spoločnosť tvrdí, že je pripravená riešiť situáciu a pomôcť všetkým dotknutým klientom.

Na informáciu upozornil portál TVnoviny, podľa ktorého sa poisťovňa v prvej fáze zameriava na klientov, ktorí sa v čase krachu nachádzali v zahraničí. Podľa poisťovne ide o viac ako tisíc ľudí, ktorých pobyty by mali pokračovať bez obmedzení.

„Všetci títo klienti budú môcť svoje pobyty dokončiť v stanovenej dĺžke aj kvalite a návrat im bude zabezpečený v naplánovaných termínoch,“ uviedla poisťovňa Generali. Klientom, ktorí už zájazd uhradili, no nebudú ho môcť absolvovať, poisťovňa odporúča sledovať svoju webovú stránku.

Náhradu za neuskutočnené zájazdy si budú môcť ľudia čoskoro nárokovať

Poisťovňa Generali plánuje v najbližších hodinách zverejniť formulár na nahlasovanie poistných udalostí. Ten budú môcť využiť všetci, ktorých sa úpadok cestovnej kancelárie finančne dotkol. Na nahlásenie škody majú klienti podľa zákona šesť mesiacov. Až po uplynutí tejto lehoty začne poisťovňa s postupným vyplácaním poistného plnenia.

Klienti zostali v zahraničí, poisťovňa preberá zodpovednosť

Cestovná kancelária Happy Travel Slovakia, ktorá vyhlásila 1. júla úpadok, má mnoho klientov aktuálne v Egypte či Turecku. Mala by sa o nich postarať poisťovňa, v ktorej mala cestovka uzatvorené poistenie pre prípad insolventnosti. „Poisťovňa Generali intenzívne rieši situáciu s vyhlásením úpadku cestovnej kancelárie,“ uviedla hovorkyňa Generali Catherine Černochová.

Ich prioritou je poskytnúť podporu a pomoc všetkým klientom cestovnej kancelárie, ktorí sú touto mimoriadnou situáciou dotknutí. „Aktuálne sme v spolupráci s cestovnou kanceláriou dohodli riešenie situácie pre tých klientov, ktorí sa už nachádzajú v zahraničí. Podľa dostupných informácií je ich viac ako tisíc. Všetci títo klienti budú môcť svoje pobyty dokončiť v stanovej dĺžke aj kvalite a návrat im zabezpečíme v naplánovaných termínoch,“ pokračovala Černochová.

Dôležité informácie nájdu klienti na dvoch weboch

Všetky potrebné informácie im poskytnú delegáti cestovnej kancelárie.Klienti, ktorí za zájazd už zaplatili a nebudú ho môcť absolvovať, budú môcť nahlásiť škodu prostredníctvom formulára, ktorý bude zverejnený na stránke www.europska.sk a na stránke www.generali.sk. Na oboch stránkach zároveň bude podrobný postup, ako majú klienti celú situáciu riešiť. Lehota na nahlasovanie škôd je podľa zákona šesť mesiacov.

„Následne začneme s vyplácaním poistných plnení,“ skonštatovala Černochová.Konateľ cestovnej kancelárie Happy Travel Roman Berkes uviedol, že úpadok sa aj pri maximálnej snahe a investíciách nepodarilo odvrátiť. K tomuto kroku podľa jeho slov pristúpili po dôslednom zvážení všetkých možností.

Firma bojovala s dlhmi aj vplyvom pandémie

„Napriek dlhoročným skúsenostiam nie je možné zabezpečiť ďalšie fungovanie spoločnosti v súlade s vysokými štandardmi a záväzkami voči našim klientom a partnerom,“ povedal Berkes. Spoločnosť podľa neho čelila mimoriadne náročným výzvam. Dlhodobo ju oslabovali nedobytné pohľadávky u zahraničných dodávateľov, ktorí nezvládli covidové a postcovidové obdobie.

„Napriek mnohým osobným rokovaniam a opakovaným prísľubom zahraničných partnerov sa záväzky vyrovnať do dnešného dňa nepodarilo. Je nutné spomenúť aj meniace sa cestovateľské trendy, prudký nárast prevádzkových nákladov, aktuálnu geopolitickú situáciu najmä v Iráne a Gaze vo vzťahu k nosnej destinácii cestovnej kancelárie, ktorou bol Egypt,“ uviedol Berkes.

Uložiť článok

Najnovšie články