V súčasnosti majú mnohí z vás z cestovania vlakom možno zmiešané pocity. Neraz to nie je práve najpohodlnejšie ani najpríjemnejšie. Na scénu ale nastupuje spoločnosť, ktorá sľubuje, že to zmení. Nočný vlak za priateľskú cenu má prepojiť stovku európskych miest.
Súkromné kupé
Ako informuje web Euronews, nočné vlaky zažívajú takpovediac renesanciu, no mnoho ľudí ani dnes nie je stotožnených s myšlienkou, že by mali spať v jednom kupé s cudzou osobou. Existujú síce aj dvojlôžkové alebo jednolôžkové kabíny, zvyčajne sú ale drahé a rýchlo sa vypredajú.
Prichádza ale spoločnosť Nox, ktorá spúšťa lôžkové vlaky so súkromnými kupé a sľubuje, že cena lístka nebude vyššia ako cena letenky. Berlínsky startup tvrdí, že jeho cieľom je ponúknuť skutočnú alternatívu k letom na krátke vzdialenosti v rámci Európy. Už od roku 2027 plánuje spustiť do prevádzky prvé celoeurópske nočné vlaky s kabínami určenými pre jedného alebo dvoch cestujúcich.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Pohodlie a dostatok priestoru
Spoločnosť si myslí, že cesta vlakom je v súčasnosti neraz drahšia ako let lietadlom, a to plánuje zmeniť. Chce, aby sa cestovanie nočným vlakom stalo vyhľadávaným spôsobom prepravy. Thibault Constant, spoluzakladateľ Nox, má za sebou už stovky nočných ciest vlakom po celom svete. Práve jeho skúsenosti ovplyvnili dizajn nočných vlakov, s ktorým Nox prichádza.
K dispozícii budú viaceré kategórie kupé, napríklad jednolôžkové s vyvýšenou posteľou, so sedadlom a stolíkom, ale aj dvojlôžkové s manželskou posteľou, dvoma sedadlami a stolíkom. Každá z postelí bude na dĺžku merať dva metre a v každom kupé bude dostatok priestoru na to, aby sa cestujúci mohol pohodlne postaviť, ale aj odložiť si batožinu.
Takéto budú ceny
Cena jednolôžkových kupé sa bude začínať na 79 eurách a dvojlôžkových na 149 eurách. V niektorých kupé bude aj okno s panoramatickým výhľadom. Cestujúci budú mať tiež možnosť kúpiť si jedlá a nápoje. Samozrejmosťou bude priestor pre vozíčky, ale aj bicykle.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Spoluzakladateľ Janek Smalla hovorí, že nový dizajn umožní umiestniť do vlakov viac cestujúcich, ako dokážu teraz bežní prevádzkovatelia. Cieľom Noxu je do roku 2035 nočným vlakom prepojiť sto európskych miest vrátane Paríža, Barcelony, Amsterdamu, Kodane, Varšavy, Budapešti a Ríma.
Nahlásiť chybu v článku