Ako sa dá láska k vlakom povýšiť na celkom novú úroveň? Napríklad aj tak, že sa v nich rozhodnete v podstate žiť. To isté totiž spravil a aj stále robí 19-ročný mladík z Nemecka. Vďaka ročnému cestovnému lístku na linky železničného dopravcu Deutsche Bahn doslova preskakuje z jednej linky do druhej a užíva si život, o akom sa mnohým ani len nesníva.
Lasse Stolley sa rozhodol pre „kočovnícky život“ vo vlakoch v šestnástich rokoch. Vďaka ročnému cestovnému lístku môže cestovať po celom Nemecku akoukoľvek linkou a dostať sa tak prakticky kamkoľvek chce, uviedol ešte v roku 2024 web britského denníka Daily Mail.
Programátor pracujúci vo vlaku
Keďže má platný ročný cestovný lístok, ktorý ho síce stojí aj s rôznymi príplatkami (pre niekoho) horibilnú sumu takmer 9-tisíc eur, nerobí nič nelegálne. Ako uviedol, cestovaním vlakom po Nemecku trávi takmer každý jeden deň v roku. Prespáva vo vlakoch Intercity Express, raňajkuje v salónoch Deutsche Bahn a na sprchovanie využíva verejné plavárne či voľnočasové centrá.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Nie je to však len o tom, že sa bezcieľne túla krajinou, práve naopak. Lasse sa živí ako programátor na voľnej nohe, takže počas dňa na trati pracuje. A vzhľadom k povahe jeho profesie môže svoju prácu robiť odkiaľkoľvek, či už priamo vo vlaku alebo v niektorom z nemeckých veľkomiest či alpských hôr.
„Som veľmi flexibilný,“ uviedol v minulosti Lasse. „Mám veľa slobody a každý deň sa môžem rozhodnúť, kam sa vydám,“ hovorí.
Celý život v 36-litrovom batohu
Lasse si svoj život pochvaľuje a nemenil by ho za nič na svete, aj keď priznal, že sa na všetko musel dôkladne pripraviť. Celý svoj majetok každý deň prenáša v 36-litrovom batohu. Veľa toho ale nepotrebuje – má dvoje nohavíc, štyri tričká, cestovný vankúšik a prikrývky. Najdôležitejší je preňho ale aj tak notebook a slúchadlá s aktívnym potlačením hluku, ktoré potrebuje na sústredenie pri práci. Oblečenie si perie v kúpeľniach v salónikoch spoločnosti Deutsche Bahn.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Tak ako každý mladý nomád, aj on svoj život na železničných tratiach a v rôznych vlakových súpravách dokumentuje na svojom blogu. Verí, že raz sa mu podarí zamestnať práve v železničných spoločnostiach. Vďaka častému využívaniu železničnej dopravy totiž z neho robí ozajstného experta.
„Mojím snom je, že by som mohol dávať spätnú väzbu železničným spoločnostiam ako je napríklad aj Deutsche Bahn, alebo priamo výrobcom, a oni by mi za to platili,“ povedal Lasse. Žiadnu pracovnú ponuku ale zatiaľ nedostal, no svojho sna sa nevzdáva.
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny
ANKETA: Nemá to tu čo robiť. Pýtali sme sa Slovákov, či nakupujú v ruskom reťazci MERE a čo si o ňom myslia
Odborníčka na dýchanie Petra Gaul: 60 až 80 % z nás nedýcha správne. Čo bude platiť večne, sú 3 zásady
Najslávnejšia krádež v histórii umenia. Mona Lisa zmizla na dva roky z Louvru, podozrivý bol aj Picasso
Na Slovensku otvorili unikátny obchod: Za pár eur tu nakúpite veci, ktoré inde zrejme nenájdete, čaká na vás aj prekvapenie
Za obed som platila 2 eurá: Bola som 21 dní v top exotickej destinácii a zapisovala si výdavky. Cena dovolenky ma šokovala
Pri natáčaní Priateľov strčil jazyk do úst Rachel a Monike. Jean-Claude Van Damme si vyslúžil prezývku „Van Zúfalec“
Kričal, že nechce zomrieť a vbehol do lesa: Zmiznutie Larsa Mittanka v Bulharsku sledujú milióny ľudí, hľadajú ho už 11 rokov
Namiesto 40 € vám stačí aj 7 €: Boli sme v Chorvátsku mimo hlavnej sezóny. Ceny pri tomto klesali, máme pre vás tajné tipy
Skutočná pravda o Matke Tereze: Chorým nedávala lieky, chcela, aby trpeli. Rakovinu tíšila maximálne aspirínom












Nahlásiť chybu v článku